شرکت سمپاشی کنه برای مقابله با کنه | کیان پاک

کنه قرمز
  • فهرست مطالب

    شرکت سمپاشی کنه در مواجهه با درخواست های مقابله با کنه از روش هایی استفاده خواهد کرد که حشره موجود در محیط شما را با یک بار سم پاشی از بین ببرد. نکته مهم در از بین بردن کنه این است که با کمترین شستشو و به هم ریختگی این کار انجام شود. از آنجاییکه انجام اصولی کار توسط متخصص آن کار، نتیجه بهتری خواهد داشت پیشنهاد ما به شما استخدام کارشناس از شرکت سم پاشی کنه کیان پاک است. این شرکت تمامی خدمات سمپاشی خود را با ارائه ضمانت نامه انجام می دهد.

    در ادامه مقاله لزوم از بین بردن کنه در محیط را شرح خواهیم داد.

    bazaar icon min 1

    direct android min

    آشنایی با کنه لزوم دانش از بین بردن کنه

    کنه از راسته آرکارینا است . آرکارینا از مهمترین راسته های عنکبوتیان است. کنه در تمام طول زندگی خود تنها از خون و شیره بین بافتی تغذیه می کند. به دلیل بو و دمای بدن مهره داران خاکزی بیشترین آسیب را از این انگل داشته اند. اما کنه هرچه باشد در مقابل راه های مقابله با کنه که توسط شرکت سمپاشی کنه انجام می شود موجودات ضعیفی هستند.

    کنه ها به علف ها و گیاهان آویزان شده ، منتظر میزبان می مانند. کنه تخم گذار است. این حشره در تابستان به صورت لارو از تخم خارج شده به نوک علف ها و دیگر گیاهان کوتاه می خزند، منتظر میزبان مانده و هنگامی که میزبان خود را پیدا کنند به آن می چسبند. به درون پوست نفوذ کرده و شروع به مکیدن خون می کنند. وقتی که به اندازه کافی تغذیه کردند و معمولا ۱۰ برابر اندازه اولیه شوند از میزبان جدا می شوند.

    پاییز و زمستان فعالیتی ندارند و در بهار دوباره برای تغذیه به میزبان جدید می چسبند. این بار بعد از تغذیه بالغ می شوند و از میزبان جدا می شوند و در بوته های کوتاه منتظر میزبانی بزرگ تر به مثال انسان، گاو یا گوسفند می مانند.

    هنگامی که مطمئن شدید که کنه ها روی گیاهان شما قرار دارند، شما می توانید انواع حشرات موذی و کنه ها را با آب معمولی با فشار شلنگ از بین ببرید یا می توانید از روغن باغبانی برای از بین بردن و جلوگیری از هجوم کنه ها استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با نحوه پاک سازی گیاهان و علف های باغچه با شرکت سمپاشی کنه تماس گرفته تا با روش های مبارزه با کنه بیشتر آشنا شوید.

    عمر کنه :

    با توجه به اینکه طول چرخه زندگی کنه ها متفاوت است ، ولی حداقل ۱ تا ۲ سال بابت تکمیل کردن این چرخه نیاز است تا یک کنه به مرحله تخم ریزی برسد ، گاها در برخی کنه ها مانند اورنیتودوروس تولوزانی تا ۲۵ سال سال عمر می کنند. پس با تاکید بر این قضیه ، بایستی توجه داشت که سم پاشی کنه و مبارزه با کنه ، امری تخصصی و حساس است.

    تقسیم بندی خانواده کنه :

    1. کنه سخت
    2. کنه نرم

    کنه سخت دارای یک پوشش پشتی سخت است. این پوشش در کنه های ماده از این نوع کوچک و در نرها تمام سطح پشتی را می پوشاند. تفاوت کنه نرم در این است که این پوشش سخت را ندارند.

    تفاوت کنه های نرم و سخت نوع گزش آنهاست. به طوریکه محل گزش کنه های نرم گاها فقط قرمز می شود و محل گزش کنه های سخت ، متورم و سفت می شود.

    کنه سخت بیشتر در روی زمین و در نواحی مرتع و گیاهان، در انتظار میزبان می مانند. از تفاوت های عمده کنه های نرم و سخت در تخم گذاری آنها است.

    به طوریکه کنه های سخت در یک نوبت چندین هزار تخم می گذارند، در حالیکه کنه های نرم در هر نوبت تعداد کمی تخم می گذارند. تشخیص این که کنه موجود در محل زندگی شما از چه نوعی است توسط متخصصین شرکت سمپاشی کنه به سادگی قابل انجام است.

    کنه کبوتری :

    عمده نوع کنه که بیشتر در شهرها و جدیدا به وفور در تهران مشاهده شده است کنه ارگاس (کنه کبوتری) است. اندازه آن حدود ۴ الی ۶ میلیمتر می باشد.

    تشخیص سر از بقیه قسمت های بدن امکان پذیر نیست و ناحیه شکمی یکپارچه و سخت و ضخیم تشکیل شده است. برای مقابله با کنه در شهرها استخدام کارشناس از یک شرکت سم پاشی کنه کبوتری بسیار مفید است.

    شاید بیشترین عامل هجوم این نوع کنه به منازل در شهرها ، وجود کبوتر یا پرندگان دیگر در بالکن های منازل و پشت پنجره ها باشد . شهرنشین ها با ساختن لانه توسط کبوترها در بالکن و پشت پنجره منزلشان احساس خوشایندی دارند ، غافل از این که وجود این پرندگان عامل انتقال کنه به محل زندگیشان است و بایستی در سریعترین زمان برای مقابله با کنه چاره ای پیدا کنند.

    نگران پرندگان خانگی خودتان نباشید این پرندگان به این دلیل که به خارج از منزل برده نمی شوند تقریبا از انتقال کنه به داخل منزل مصون هستند. پرندگان ناقل بدلیل حضور در علف ها و مراتع میزبانی ارزشمند برای کنه ها می باشند. یک شرکت سمپاشی کنه راه های مقابله با کنه را به راحتی در اختیار شما قرار می دهد.

    انتقال بیماری از کنه :

    کنه از جمله حشرات خطرناکی است که با گزش خود می تواند عامل بیماری را به میزبان خود منتقل کند. گاها محل گزش بدون درد است ولی ترشحات محل گزش می تواند واکنش های آلرژیک و بیماری تب دار را به میزبان خود انتقال دهد. کنه ها می توانند انواع میکروب را با خود انتقال دهند.

    گزش در انواع کنه ها می تواند عامل بیماری تب کریمه کنگو شود که سریعا باعث مرگ انسان می شود. این بیماری در کشورهای حوزه خاورمیانه، بخش های جنوبی و شرقی اروپا، شمال غربی چین و هند و آسیای میانه از طریق گوشت دام شایع بوده است.

    بخوانید!
    مبارزه با کنه بدون نیاز به شستشو

    جهت جلوگیری از شیوع این بیماری توصیه شده که قبل از استفاده از گوشت، چند ساعت در فریزر نگهداری شود. بیماری تب کریمه کنگو از طریق تماس مستقیم با خون آلوده ایجاد می شود. کنه ها می توانند ویروس CCHF را در طبیعت انتقال دهند.

    گاو، گوسفند، بز که جزو تغذیه انسان ها هستند، ناقل این بیماری هستند. به طوریکه قصاب ها با تماس با خون آلوده این حیوانات می توانند این بیماری را دریافت کرده و باعث شیوع این بیماری شوند. با مطالعه این راه های ساده انتقال بیماری از طریق کنه ها بر لزوم مبارزه با کنه که بی شک توسط یک شرکت سمپاشی کنه باید انجام شود، آشنا شده اید.

    تفاوت های کنه با ساس :

    یکی از تفاوت های فاحش کنه با ساس در انتقال بیماری است. تا به حال گزارشی مبنی بر انتقال بیماری از طریق گزش ساس نشده است. در خصوص محل گزش در بدن انسان تفاوت هایی در گزش ساس و کنه وجود دارد. ساس ها هر نقطه ای از بدن را نیش می زنند این در حالی است که کنه مناطق مرطوب مثل زیر بغل، کشاله ران را ترجیح می دهند.

    ساس بعد از گزش به محل خود بر می گردد ولی کنه سعی می کند خود را به زیر پوست میزبان برساند. ساس مدت زمان زیادی را می تواند بدون غذا زنده بماند ولی کنه در صورتی که ۲ تا ۳ روز تغذیه نکند از بین می روند.

    کنه تار عنکبوتی :

    از گونه های متنوع این حشره، کنه تار عنکبوتی است. به علت وجود دو لکه ی تیره در پشت شان به کنه دو لکه ای معروف است که بهترین روش تمایز این نوع با کنه های دیگر است. اندازه کنه کامل بین ۴ تا ۵ میلی متر و بیضی شکل است. رنگ کنه های ماده در زمستان قرمز متمایل به نارنجی است. این در حالی است که در طول فصل از زرد کمرنگ متمایل به سبز تغییر می کند. تخم های کنه ها کروی و روشن بوده ولی تخم کنه تار عنکبوتی گرد، زرد رنگ و کوچک است. تخم ها بعد از ۵ تا ۱۲ روز تبدیل به کنه می شوند ولی برای رشد و تکامل احتیاج مستقیم به دما و رطوبت دارند.

    نحوه زندگی کنه تار عنکبوتی :

    آنها در زمستان در شکاف درختان، زیر برگ درختان و حتی زیر کلوخه ها پنهان می شوند. در بهار فعالیت کم است ولی در تابستان جمعیت و خسارت آن ها به بالاترین حد می رسد. بیشترین زاد و ولد کنه تارتن در فصل گرم و فصل زراعی است.

    خسارت های وارده به وسیله کنه تار عنکبوتی :

    کنه عنکبوتی در مرحله نمف و بالغ به برگ گیاهان آسیب می زند. محتویات شیره گیاهان که از سوراخ کردن بافت بوسیله قطعات دهانی انجام می شود. پس از آسیب رساندن به بافت، لکه های سبز کم رنگ بر روی برگ به جا می گذارند.

    اگر فرض بر این باشد که فقط یک عدد کنه به گیاه حمله کرده باشد تشخیص سخت است اما وقتی تعدادشان زیاد باشند محل آسیب به هم پیوسته می شود و به صورت نواحی زرد رنگ مشاهده می شود. پس از آن به دلیل از بین رفتن بخشی از پهنک برگ یا حتی تمام آن، از غذاسازی گیاه کاسته می شود و گاها رنگ برگ برنزه و چروکیده می شود.

    وقتی زیر این برگ ها را نگاه کنید به رنگ سبز است، این سبزی کنه های پشت برگ ها هستند. البته هر چه به پاییز نزدیک شویم رنگ این کنه ها ، بالاخص ماده آنها ، به قرمزی می رسد. معمولا گیاه بر اثر تارهایی که این آفت روی آن می بندند باعث ضعف و از دست دادن برگهایش می شود.

    کنه - شرکت سمپاشی کنه

    مبارزه با کنه تار عنکبوتی :

    کنه تار عنکبوتی از طریق علف های زیر درختان به درخت حمله می کنند و برای مبارزه با کنه ، سریعا علف های هرز را از بین ببرید. شستشوی درختان با آب خالص و یا مخلوط ۳ لیتر مایع ظرفشویی در ۱۰۰۰ لیتر آب کمک زیادی به جدا کردن کنه از درختان می کند.

    از بین بردن کنه تار عنکبوتی در منزل :

    این قسمت از مقاله مربوط به گیاهان آپارتمانی می باشد. شواهد وجود کنه تار عنکبوتی در پشت گیاهان را بالا توضیح دادیم از این رو می توانید برای مبارزه با کنه با برس نرم که آغشته به کف صابون طبیعی (فاقد اسانس) پشت برگ را پاک کنید. سپس برگ را با آب ولرم شستشو بدهید. برای پاکسازی گیاهان کوچک، آنها را با آب ولرم و فشار قوی شستشو دهید تا کنه های پشت برگ ها از گیاه جدا بشوند. این کار را تا ۳ هفته پشت سر هم انجام دهید. همچنین می توانید از سموم دیفوکل یا تترادیفون طبق دستور کارخانه سازنده سم استفاده کنید.

    در صورتیکه کنه ها زیاد شدند و تعدادشان کنترل نشد، با شرکت سمپاشی کنه به نام کیان پاک جهت مشاوره رایگان و استفاده از خدمات تخصصی و آشنایی با راههای مقابله با کنه تماس بگیرید.

    سم پاشی کنه - سمپاشی کنه

    جلوگیری از آلودگی گیاهان باغچه به کنه

    هرس کردن برای مقابله با کنه بر بخشی از گیاهان شما تأثیر می گذارد. اگر شما متوجه تارهای عنکبوتی بر روی شاخ و برگ گیاهان و لکه هایی بر روی برگ های درختان شدید ، شما باید این قسمت های گیاه را با هرس کننده یا قیچی دستی هرس کنید. قسمت های آلوده گیاه را در سطل زباله بیندازید. دور انداختن قسمت های آلوده به کنه گیاهان در نزدیکی باغ شما ممکن است باعث ورود کنه ها به گیاهان دیگر و آلودگی دیگر گیاهان شود.

    گیاهان خود را با آب سرد شستشو دهید. آب سرد کنه ها را از گیاهان شما دور نگه می دارد. جابجایی گیاهان گلدانی و مرطوب کردن آن ها با آب ۲-۳ بار در روز ، احتمال آلوده شدن گیاهان به کنه را کاهش می دهد. شما همچنین می توانید گیاهان را روی یک بشقاب آب نگه دارید تا از جذب کنه به گیاهان جلوگیری کنید.

    بخوانید!
    راهکار شرکت سمپاشی برای مقابله با کنه

    قراردادن مرطوب کننده در نزدیکی گیاهان

    قبل از انجام سم پاشی کنه می توانید یک مرطوب کننده در نزدیکی گیاهان خود قرار دهید. کنه های عنکبوتی در شرایط خشک رشد می کنند و مرطوب کننده باعث دور نگه داشتن کنه ها از گیاهان می شود. در صورت استفاده از روغن های باغبانی از مرطوب کننده استفاده نکنید.

    در صورتی که از راه هایی که در بالا ذکر شد توانستید حضور کنه را به پایان برسانید ، می توانید با شرکت سمپاشی کنه تماس گرفته تا با روش های مفید مقابله با کنه یا سم پاشی کنه بیشتر آشنا شوید.

    مقابله با کنه - مبارزه با کنه

    چه راه هایی برای مقابله با کنه توسط انسان وجود دارد ؟

    1. از پیاده روی در چمن، مراتع و علفزارهای مشکوک به وجود کنه خودداری کنید.
    2. در زمان مراجعه به مکانهای مشکوک، از لباس روشن استفاده کنید. لباس بالا تنه را در شلوار و شلوار را در پوتین یا جوراب فرو کنید.
    3. به بدن یا لباس خود اسپری یا اسپری دفع حشرات موذی بزنید و بمالید.
    4. در مراجعه به محل های آلوده پس از خروج، شروع به بازرسی لباس و بدن خود نمایید تا حشره ای به شما نچسبیده باشد. توجه داشته باشید در بررسی کودکان وسواس بیشتری به خرج بدهید.

    گاها دیده شده افرادی که با مشکل حضور کنه در منزلشان مواجه شده اند برای مقابله با کنه ،اقدام به تهیه سم کنه ، از عطاری و سم فروشی ها نموده اند. شایان ذکر است سموم استفاده شده توسط یک شرکت سمپاشی کنه ، از ترکیب معین و مشخص چندین سم بوده است، تا بتوان نام آن را سم کنه گذاشت و به مقابله با کنه رفت.
    در صورتی که سم کنه استفاده شده استاندارد و تخصصی نباشد و باعث مقابله با کنه و از بین رفتن کنه نشود ، عاملی بر مقاوم شدن کنه ها بوده و این بار کار سخت تر می شود. پس استفاده از سم کنه غیر استاندارد که از عطاری یا سم فروشی تهیه می شود بدلیل نداشتن تخصص لازم در امر سم پاشی کنه و مبارزه با کنه ، مشکل جدیدی را برای شما بوجود می آورد. مطمئنا یک شرکت سمپاشی کنه برای مقابله با کنه و سم پاشی کنه از بهترین سموم ترکیبی برای ازبین بردن کنه استفاده می کند.

    شرکت سمپاشی کنه کیان پاک با بهره گیری از بهترین تجهیزات و بهترین روش های مبارزه با کنه و سم پاشی کنه از زمین های کشاورزی ، مزارع ، باغ و باغچه های شما در برابر انواع کنه ها نظیر کنه های عنکبوتی محافظت می کند و کنه ها را از بین می برد.

    متخصصین سمپاشی کیان پاک با سابقه چندین ساله در زمینه سمپاشی کنه ، سمپاشی ساس و سمپاشی حشرات موذی نشانه های وجود کنه در گیاهان را برای شما بیان کرده اند تا از وجود انواع کنه در منازل و حتی مزارع خود مطلع شوید. پس از اینکه شک شما از حضور کنه در منزل و گیاهان خود به یقین تبدیل شد با متخصصین کیان پاک برای سم پاشی کنه تماس بگیرید.

    سم پاشی کنه بایستی توسط یک شرکت سمپاشی کنه انجام شود

    کنه ها به غیر از انتقال امراض و بیماری ها به انسان می توانند از لحاظ اقتصادی نیز مضر باشند. اثر گزش کنه ها بر دام ها، باعث نا آرامی و ناراحتی شان می شود. بطوریکه اقدام به خاراندن خود و مالیدن به در و دیوار و گاها گاز گرفتن پوست خود می کنند. پوست این گونه دام ها براثر صدمه دیدن ارزش آن از نظر صنعت چرم سازی کاهش می یابد. شایان ذکر است دام هایی که کنه ها از خونشان تغذیه می کنند دچار کم خونی می شوند و دام های این چنینی در تولید شیر، گوشت و پشم دچار مشکل می شوند.

    در خصوص کنه هایی که وارد خانه انسان ها می شوند عمده مشکل وجود کنه ها، گزش پوست انسان هاست که در بالا راه های انتقال بیماری و… را توضیح دادیم. سمپاشی کنه و راههای مبارزه با کنه از طریق روش طبیعی با استفاده از مقدار کمی صابون و مخلوط آن درون آب انجام می گیرد. اگر هیچ یک از روش های فوق برای مقابله با کنه موثر واقع نشد با شرکت سم پاشی کنه کیان پاک جهت سمپاشی آفات و حشرات مختلف تماس بگیرید.

    سمپاشی کنه و استفاده از راه های مقابله با کنه که توسط شرکت سمپاشی کنه به شما آموزش داده می شود، روشی برای خلاص شدن از شر کنه های موجود است. متخصصین شرکت کیان پاک پیشنهاد می کنند که منازل را با روش های طبیعی یا شیمیایی، سمپاشی کنید.

    آیا بعد از سمپاشی منزل برای کنه ، بایستی منزل را ترک کرد؟

    در صورتیکه سمپاشی کنه بصورت پاشش سم مایع صورت گرفته باشد، بدلیل اینکه سموم مایع پایه شیمیایی دارند جهت حفظ سلامتی ساکنین باید منزل تخلیه شود

    آیا بعد از سمپاشی کنه احتیاج به شستشوی وسایل است؟

    شرکت کیان پاک بخاطر آسودگی درخواست کننده های خود از کمترین میزان سم مایع استفاده می کند و بیشترین مواد مصرفی در عملیات سمپاشی کنه با گاز انجام می شود. ازاین بابت شستشویی برای لوازم منزل وجود ندارد. در هنگام سمپاشی با گاز به دلیل اینکه ساکنین ۴۸ ساعت در منزل حضور ندارند هیچگونه خطری آنها را تهدید نمی کند و بعد از این مدت ، اثری از سموم در منزل وجود ندارد.

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای
    09906281481