شرکت سمپاشی حلزون و حلزون بی صدف

سمپاشی
  • سمپاشی حلزون

    حلزونها به بذرهای گیاه، نهال ها، غده های زیرزمینی، برگ ها و میوه ها آسیب می رسانند. سمپاشی حلزون برای از بین بردن حلزون و آفات کاربرد دارد.  آسیب رساندن به بذرها غالباً منجر به مرگ گیاه می شود و این به معنای ضرر عمده به محصولات کشاورزی است. آسیب به بذرها توسط حلزون ها در بسیاری از مزارع و زمین های کشاورزی و باغات اتفاق می افتد. در صورت مشاهده حلزون در باغات، مزارع و زمین ها کشاورزی خود حتماً با شرکت های سمپاشی حلزون نظیر شرکت کیان پاک تماس بگیرید.

    در این مقاله که توسط شرکت کیان پاک گردآوری شده است، روش های سمپاشی حلزون با استفاده از روش های کشاورزی، شیمیایی و بیولوژیکی بررسی شده است.

    روشهای کنترل و سمپاشی آفات

    مؤثرترین روش های سمپاشی و کنترل آفات شامل ترکیبی از اقدامات شیمیایی و بیولوژیکی می شود. یک هدف بلند مدت برای کاهش آفات حلزون در نظر بگیرید، نه اینکه آن را یک مشکل کوتاه مدت دیده و راهکاری فوری برایش در نظر بگیرید. سمپاشی آفات یک درمان مقطعی است و باید سمپاشی آفات را در دوره های زمانی مختلف انجام داد تا تاثیر خودش را بر از بین بردن آفات حفظ کند.

    روش های کنترل و سمپاشی حلزون

    حلزون ها در مناطقی زندگی می کنند که پوشش خاک و پوشش گیاهی فراوانی با رطوبت مناسب داشته باشد و برای شان پناهگاه امنی محسوب می شود. حلزون ها می توانند با وجود علف هرز در کنار محصولات مانعی برای رشد محصولات ایجاد می کنند و باعث از بین رفتن محصولات می شوند. رعایت بهداشت محیط، کنترل علفهای هرز و از بین بردن پناهگاه حلزون ها می تواند به مرور زمان این مشکل را کاهش دهد. با این حال آگاه باشید که ممکن است مشکلات آفات در کوتاه مدت افزایش یابد زیرا آفات دیگر علف هرز برای غذا یا سرپناه ندارند.

    زراعت زمین نه تنها به طور مستقیم آفات را می کشد بلکه زیستگاه استریلی برای آن فراهم می کند که بازماندگان از آن فرار می کنند. یک دوره کوتاه مدت زراعت می تواند آفات را از بین ببرد. بهداشت محیط قبل از سمپاشی حلزون به اندازه کافی در از بین بردن حلزون ها موثر است.

     

    دلایل رشد آفات و جذب حلزونها

    برخی از روش های مطلوب کشاورزی و باغداری می توانند متاسفانه به رشد آفات کمک کنند. تکنیک های خاک ورزی و نگهداری می تواند به زنده ماندن آفات کمک کند و نهال ها را در معرض آسیب بیشتری قرار دهد. افزایش محتوای ارگانیک خاک و مالچ باعث افزایش رطوبت و رشد آفات می شود و همین امر باعث جذب حلزون ها می شود زیرا در هنگام خوردن مواد آلی خاک مواد غذایی بیشتری برای حلزونها فراهم می شود.

    روش کنترل بیولوژیکی حلزون ها و آفات

    از آنجا که همه حلزونها و آفات معرفی شده اند، عوامل محدودی وجود دارند که آنها را کنترل می کنند. در این مقاله که توسط شرکت کیان پاک تالیف شده است تا حدی توضیح داده شده است که حلزون ها چگونه آفاتی هستند، به چه چیزهایی جذب می شوند و از چه موادی تغذیه می کنند. بعضی از سوسک ها و مارمولک ها از حلزون ها تغذیه می کنند، اما حلزون ها غذای اصلی پرندگان و موشها به حساب می آیند. 

    اردک ها، مرغ ها یا مرغ های دریایی می توانند کنترل مؤثر و طولانی مدت حلزون ها را در باغ ها و تاکستان ها داشته باشند و بزرگترین مشکل در استفاده از پرندگان محافظت از آنها در برابر روباه ها است. کمبود پوشش گیاهی اجازه نمی دهد روباه ها پرندگان را طعمه خود قرار دهند. برای تولید محصولات انبوه بدون مزاحمت حلزون ها استفاده از فنس بسیار مناسب می باشد. نصب فنس در اطراف مزرعه و زمین کشاورزی برای جلوگیری از حمله روباه به پرندگان تغذیه کننده از حلزون راه حل مناسبی می باشد.

    سمپاشی گیاهان و تغذیه پرندگان

    پرندگان نباید از گیاهان سم زدایی شده تغذیه نکنند و باید بتوانند برای مدت زمان طولانی تحت درمان قرار بگیرند. برخی از حشره کش ها نظیر حشره کش دیازینون (diazinon)، حشره کش آذینفوس-اتیل (azinphos-ethyl) و حشره کش آذینفوس متیل (azinphos-methyl) مخصوص پرندگان سمی هستند. از آنجا که حضور پرندگان برای کنترل حلزون ها امری ضروری است، تعداد حلزون ها با سیستم تولید، رشد و برداشت تنظیم می شود.

    اردک ها، به ویژه اردک نوع خاکی کمپبل یا انواع دونده هندی، معمولاً بهترین پرندگان برای کنترل حلزون محسوب می شوند. برای از بین بردن موثر حلزون ها، اردک ها باید گروهی به زمین زار شما بیایند. گروه های دوهزار نفری پرندگان می توانند زمینی به مساحت ۲۰ هکتار را پوشش دهند. پس از کاهش تعداد حلزون ها، اردک ها ممکن است به طور جدی شکار کردن خود را متوقف سازند.

    بخوانید!
    معرفی بهترین طعمه و سم موش و چگونگی تاثیر آن بر موش

    ممکن است مرغ ها به اندازه اردک ها علوفه مصرف نکنند، اما می توانند باعث کنترل حلزون ها و بسیاری از آفات حشرات و همچنین کنترل علف های هرز شوند. با این حال، آنها می توانند به میوه ها آسیب رسانند و باید هنگام شروع بلوغ جابجا شوند. باید تعداد مرغ ها به گونه ای مدیریت شود که گیاهان کافی برای جلوگیری از ایجاد گرد و غبار هنگام خراشیدن از بین نبرند. از بین رفتن گیاهان باعث ایجاد کنه و آفات بر روی گیاهان و درختان باغ می شود.

    مرغ های گینه عمدتاً برای کنترل حشرات استفاده می شوند ولی مشخص نیست که آنها در کنترل حلزونها چقدر مؤثر هستند. آنها نسبت به مرغ ها کمتر به میوه ها آسیب می رسانند، اما مرغ های گینه پرنده های بسیار قوی و نیرومندی به حساب می آیند و نگهداری از آن ها دشوار است. مرغ های گینه لانه هایشان را در زمین می گذارند که باعث می شود آنها بسیار در معرض شکار روباه ها باشند.

    روش کنترل و سمپاشی شیمیایی حلزون ها

    از آنجا که برخی از گونه های حلزون ممکن است به طور طبیعی تحمل متیوکارب (methiocarb) را داشته باشند، ازاین رو باید از طعمه های فلزدار برای کنترل زمین زراعی شلغم استفاده گردد.

    زمان استفاده از طعمه ها مهمترین مسئله در کنترل تعداد حلزون ها است. تلاش برای کنترل تعداد حلزونها در فصل بهار تاثیر کمتری دارد زیرا جمعیت در این زمان در بیشترین حد خود است. اکثر جمعیت حلزون ها نوجوان هستند و بسیار متحرک نیستند، بنابراین احتمال تماس با طعمه ها کاهش یافته است.

    خوراک جایگزین فراوانی وجود دارد که با طعمه ها رقابت می کند، بنابراین طعمه های کمتری خورده می شوند. معمولاً بیش از حد از رشد گیاهان استفاده می شود، بنابراین طعمه ها از بین می روند و احتمال حلزون خزنده در تماس با آنها به شدت کاهش می یابد. بارش باران هنوز بسیار سنگین است، بنابراین عمر طعمه های مزرعه کاهش می یابد.

    طعمه ها برای از بین بردن حلزون ها

    بهترین زمان جاسازی طعمه در پاییز (اواخر ماه مارس تا آوریل)، قبل از شروع فصل یا بلافاصله بعد از رسیدن باران های اواخر پاییز است زیرا حلزونهای بزرگسال قبل از اینکه فرصتی برای تخم گذاری داشته باشند کشته می شوند. تخم ها در خاک گذاشته می شوند زیرا خاک به اندازه کافی مرطوب برای جوانه زدن چمن ها مناسب است.

    حلزونها پس از گذراندن دوره تابستان گرسنه می شوند و خوراک جایگزین کمی برای رقابت با طعمه وجود دارد. زمین نسبتاً بدون چمن و لخت است بنابراین احتمال تماس حلزون با طعمه افزایش می یابد. باران نادر است، بنابراین طول عمر طعمه ها افزایش می یابد. با اعمال فرصت طلبانه طعمه ها در هنگام طوفان های تابستانی که حلزون ها فعال می شوند، کنترل موثری بر حلزون ها می تواند حاصل شود.

    محصولات مسی (سولفات مس، مخلوط بوردو) یا سایر محصولات را با طعمه ها مخلوط نکنید زیرا مس باعث دفع حلزون ها می شود. مس نسبت به حلزون ها بسیار دافع است و طعمه ای که با آن آلوده شده است را حلزون ها نمی خورند.

     

     

    اگر می خواهید از طعمه های اسپری دار استفاده کنید، ابتدا اسپری کنید، صبر کنید تا خشک شود، سپس طعمه ها را قرار دهید به نحوی که آنها توسط اسپری لکه دار نشوند.

    اندازه طعمه خصوصاً برای کاربردهای در مقیاس گسترده دارای اهمیت است. هرچه گلدان طعمه کوچکتر باشد، طعمه های بیشتر در هر واحد وزن وجود دارد و پوشش آن نیز بهتر است. به عنوان مثال، اگر اندازه طعمه در هر سه بعد نصف شود، هشت برابر طعمه های با همان وزن وجود دارد.

    قبل از قرار دادن طعمه با استفاده از چمن زنی یا تزریق و سمپاشی، علفهای هرز در امتداد ترازوها و نرده ها سطح زمین را از بین ببرید. این کار باعث افزایش عملکرد طعمه ها می شود.

    استفاده از طعمه در نوارهای اطراف محیط می تواند از حمله مجدد به یک منطقه جلوگیری کند. این مورد برای گیاهان زراعی و جلوگیری از شیوع حلزونهای سفید ایتالیایی لازم است. این روشهای درمانی را دو تا سه متر از عرض و مرزهای تمیز یا آتش سوزی استفاده کنید. از طرف دیگر، آنها را در یک خط مداوم در امتداد کف رودخانه بمالید، اما این کار را فقط در سطح زمین امتحان کنید، یا فرسایش خاک ممکن است منجر به ازبین رفتن طعمه شود.

    بخوانید!
    سمپاشی هتل برای چه حشراتی انجام می شود؟

    هشدار

    با استفاده دقیق از طعمه ها از مسمومیت های تصادفی کودکان و سگ ها خودداری کنید. هر چند بهترین راه استفاده از خدمات سمپاشی حلزون شرکت کیان پاک می باشد.

    راه حل های آلی و یا ارگانیک

    حلزونها و حلزونها به سمت آبجو، شراب و محصولات مخمر جذب می شوند. مقدار کمی از این مایعات را درون یک ظرف پلاستیکی حاوی خاک ریخته و تا بالای ظرف پر کنید. حلزونها به درون ظرف می خزند و غرق می شوند.

    گلدان های واژگون شده، مرکبات و تخته ها را می توان در باغ قرار داد تا آفات را به خود جلب کند. یک سنگ را در زیر لبه گلدان قرار دهید تا دسترسی را برای حلزون ها ایجاد کند. یک شب گلدان حاوی مرکبات را رها کنید، و در صبح حلزونها را در داخل ظرف پیدا خواهید کرد. مرکبات با رایحه میوه ای به عنوان یک طعمه عمل می کنند.

    ساده ترین روش، قرار دادن تخته ای وسیع روی زمین توسط منطقه آسیب دیده است که اجازه می دهد تا حلزونها در زیر تخته پنهان شوند که می تواند برای از بین بردن و دفع آفات از آن استفاده کرد.

    دانه های قهوه که در بالای خاک پراکنده شده اند، مانع حلزون ها می شوند و هنگام اسپری کردن با یک محلول قهوه بسیار قوی (قدرت دو برابر) کشته می شوند. اسپری های قوی سیر به عنوان یک بازدارنده عمل کرده و حلزون ها و حشرات با بدن نرم را از بین می برد.

    پودر دیاتومه (Diatomaceous earth) شامل بقایای اسکلتی تیز، فشرده، موجودات میکروسکوپی است. این ماده آفات نرم بدن را از بین می برد و باعث کم آبی آنها می شود. پودر را در اطراف تخت های باغ یا گیاهان جداگانه بپاشید. در هنگام مرطوب بودن هوا تاثیر کمتری دارد، بنابراین در هوای خشک استفاده کنید. در هنگام استفاده از تجهیزات محافظ بپوشید زیرا باعث تحریک چشم و ریه ها می شود.

    موانع رشد و حرکت حلزون ها

    حلزونها سطوح خشک را دوست ندارند. خطوط مداوم خاک اره و خاکستر می توانند به عنوان موانع مورد استفاده قرار گیرند اما اثر مرطوب شدن آنها پس از خیس شدن به شدت کاهش می یابد که با باران و آبیاری باغها غیرقابل اجتناب است. گزینه های دیگر خطوط آهک و سولفات مس هستند که دافع آفات هستند و می توانند برای جلوگیری از مهاجرت به منطقه استفاده شوند.

    کود سوپر فسفات که در حلقه های اطراف درختان استفاده می شود ممکن است حرکت حلزونها را به سمت تنه ها متوقف کند.

    مس در برابر حلزونها و برآمدگی ها و نوارهای ورقه مسی نازک در اطراف تنه های درختی، مانع از صعود و بالا رفتن حلزون ها می شود. این روش باید با هرس و کنترل پوشش گیاهی زیر سایبان ترکیب شود تا راه های دیگر ورود حلزون ها به داخل درختان جلوگیری شود.

    اسپری کردن برای سمپاشی حلزون ها

    اسپری هایی که برای کنترل تعداد حلزون ها و سمپاشی حلزون ها استفاده می شوند حاوی نمک متیوکربن یا سیلیکات هستند که با مس مخلوط شده اند.

    اسپری هایی که از متیوکرب (methiocarb) استفاده می کنند دارای محدودیت تقاضا هستند مدت زمان طولانی نگهداری آن هنگام استفاده در درختان و تاکستان های میوه ای وجود دارد.

    اسپری های حاوی نمک های سیلیکات و مس فقط می توانند روی تنه درختان و بطری ها فلزی اسپری شوند و نباید روی شاخ و برگ ها اسپری شوند.

    اسپری های حاوی مس (مخلوط بوردو، سولفات مس یا اکسی کلرید مس) برای کنترل حلزون ثبت نشده اند، اما تأثیراتی هم در کشتن حلزون ها دارند و با دفع حلزون ها از گیاهان محتفظت می کنند. مخلوط بوردو حاوی یک قسمت سولفات مس و یک قسمت آهک خرد شده به ۱۰۰ قسمت آب است.

    به هنگام فعال بودن حلزون ها اسپری بیشترین تاثیر را دارد و کشنده ترین زمان استفاده از آن است. در صبح خیلی زود که حلزون ها فعال هستند بطوری که آفات قبل از بهبودی کمبود آب بدنشان نتوانند این کمبود آب را جبران کنند. بویژه این عمل در صبح زود هنگام تابستان موثر است. اسپری های مس می توانند باعث سوزش و افت میوه بخصوص در هوای گرم شوند، بنابراین مسیرهای سمپاشی حلزون را با دقت انتخاب کنید.

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای
    09906281481