معرفی موریانه فورموسان و روش تشخیص آن

  • فهرست مطالب

    موریانه فورموسان (Coptotermes formosanus) گونه ای از موریانه های زیرزمینی است که بومی تایوان و جنوب چین است و کم کم به سایر نقاط جهان گسترش یافته است و یکی از مخرب ترین گونه های موریانه به حساب می آید. فورموسان به دلیل تهاجمی تر بودن و داشتن کلونی های بزرگ تر و در نتیجه جمعیت بیشتر، می تواند آسیب قابل توجهی به سازه ها و ساختمان های چوبی وارد کند. شرکت سمپاشی برای موریانه بهترین روش ها را برای مقابله با موریانه فورموسان می داند. در این مقاله به معرفی موریانه فورموسان و روش تشخیص آن و توضیح روش‌های کنترل موریانه فورموسان پرداخته خواهد شد.

    phone kin


    شعبه شمال

     

    ۲۲۹۵۰۸۷۷


    phone kin


    شعبه غرب


    ۴۴۵۵۷۰۹۲


    phone kin


    شعبه شرق


    ۳۳۸۰۷۸۹۳


    phone kin


    شعبه جنوب


    ۵۵۴۱۱۰۹۶


    phone kin


    پشتیبانی


    ۰۹۹۰۶۲۸۱۴۸۱

    اپلیکیشن کیان پاک

    bazaar icon min 1

    direct android min

    فورموسان ها چه نوع موریانه هایی هستند؟

    مشخصات ظاهری

    رنگ: سفید کرمی تا قهوه ای
    شکل: کشیده، باریک و بیضی
    شاخک: دارند
    تعداد پا: ۶ عدد
    اندازه: ۱.۵ سانتی متر

    این موریانه ها از جمله گونه های زیرزمینی هستند که دارای سه دسته مجزا هستند:

    موریانه های مولد، سرباز و کارگر

    موریانه فورموسان در بین ۲۰۰۰ گونه موریانه ای که تاکنون شناسایی شده اند، یکی از تهاجمی ترین گونه موریانه درمیان گونه های دیگر است. موریانه های بالدار فورموسان به طول ۱۴-۱۵ میلی‌متر می‌رسند و دارای بدنی زرد کم رنگ تا زرد مایل به قهوه‌ای هستند. بال های آنها شفاف بوده و بدن آنها از موهای کوچک پوشیده شده است.

    آنها از انواع موریانه هایی می باشند که آسیب زیادی به سازه های چوبی وارد می کنند. موریانه های فورموسان، اغلب در مناطق با خاک مرطوب و رطوبت بالا یافت می شوند.

    آنها اغلب تخم های خود را در داخل چوب قرار می دهند و پس از این که لارو به دنیا می آیند، درون چوب شروع به خوردن می کنند و تونل هایی را در چوب حفر می کنند تا به منابع غذایی دسترسی پیدا کنند.

    همچنین این آفات از طریق تونل‌هایی که در زمین حفر شده‌اند، مسافت زیادی را بین کلنی و منابع غذایی طی می‌کنند و از دید پنهان می‌شوند. یکی از بارزترین نشانه های زنده بودن این موریانه ها تونل های گلی است که موریانه های کارگر با بزاق خود می سازند.

    آنها با استفاده از طریق لوله های گلی ساخته شده، از خاک تا چوب به سازه ها حمله می کنند. اگر رطوبت قابل توجهی در دسترس باشد، فورموسان ها ممکن است لانه های کارتن ثانویه را در بالای زمین ایجاد کنند. لانه های کارتن از خاک و چوب سیمان شده به کمک بزاق و مدفوع موریانه ساخته شده است.

    موریانه فورموسان

    چگونه موریانه های فورموسان را شناسایی کنیم؟

    شناسایی موریانه های فورموسان بسیار حائز اهمیت است، چرا که هر دسته از آنها با توجه به بیولوژی مخصوص به خودش خسارات متفاوتی را به گیاهان و وسایل و لوازم وارد می‌کنند. موریانه های فورموسان، شباهت زیادی به مورچه‌های زیرزمینی دارند.

    یک نکته مهم این است که ممکن است با مورچه بالدار اشتباه گرفته شوند. برای تشخیص دادن موریانه های فورموسان از مورچه بالدار، می‌توانید به این نکات توجه کنید:

    بخوانید!
    معرفی کلی موریانه چوب خشک | مقابله 100 درصدی با موریانه

    موریانه فورموسان کمربندی باریک‌تر نسبت به مورچه‌ها دارند. همچنین، شاخه‌های موریانه های فورموسان به صورت مستقیم هستند در حالی که شاخه‌های مورچه‌ها خمیده تر هستند.

    علاوه بر این، هر دو جفت بال موریانه های فورموسان اندازه یکسان دارند، در حالی  که در مورچه‌ها اندازه بال‌ها ممکن است متفاوت باشد.

    برای شناسایی و تشخیص دقیق موریانه فورموسان می توانید ازکارشناسان شرکت سمپاشی موریانه فورموسان مشاوره بگیرید.

    روش های تشخیص آلودگی موریانه فورموسان

    نشانه‌های زیادی وجود دارد که می تواند نسبت به وجود موریانه فرورموسان به ساکنین هشدار دهد.

    یکی از این نشانه‌ها، وجود لوله‌های گلی در بیرون از خانه است. این لوله‌ها تونل‌های بزرگی هستند که توسط خاک و چوب ساخته شده‌اند و موریانه‌ها از آنها برای جلوگیری از خشکی هوای بیرون هنگام جابجایی استفاده می‌کنند.

    نشانه‌های دیگر آلودگی، وجود چوب‌های نرمی است که زمانی که به آنها ضربه می‌زنید، صدای توخالی می‌دهند.

    چوب‌هایی که تیره شده یا برآمده شده‌اند و رنگ‌های حباب‌دار و یا ناهموار در دیوار و همچنین توده‌ کوچک مدفوع موریانه که شبیه خاک اره است و در بیرون از لانه‌ی موریانه‌ها مشاهده می‌شود، از دیگر علائم خسارات این موریانه‌ می باشد.

    پیدا کردن بال های نزدیک درها و یا آستانه‌ی پنجره‌ها نیز نشان می‌دهد که موریانه‌های بالدار وارد خانه شده‌اند و باعث آلودگی شده‌اند.

    شرکت سمپاشی موریانه فورموسان

    اهمیت اقتصادی موریانه زیر زمینی

    با توجه به گستردگی کلنی و تعدد جمعیت موریانه فوروماسون، این موجودات می توانند عوارض خطرناکی برای ساختمان ها و زیرساخت های شهری ایجاد کنند.

    برای مثال، با نفوذ به لوله های آب و فاضلاب ساختمان، می توانند خطر آلودگی آب را افزایش دهند. همچنین با تخریب سیمان و فونداسیون، می توانند ضرر جدی به پایه و تیرهای ساختمان وارد کنند.

    بنابراین، کنترل و پایش از طریق استفاده از روش های مناسب و موثر در مقابله با موریانه های زیرزمینی مهم است.

    همچنین، آگاهی عمومی از این موجودات و روش های مقابله با آنها نیز می تواند به کاهش خطرات آنها برای ساختمان ها و زیرساخت های شهری کمک کند. شما می توانید برای کنترل و ریشه کنی موریانه فورموسان از شرکت سمپاشی موریانه فورموسان کمک بگیرید.

    روش های ازبین بردن موریانه فورموسان

    موریانه‌های فورموسان گونه‌ای از موریانه‌های بسیار مخرب هستند که می‌توانند آسیب قابل توجهی به سازه‌های ساختمان وارد کنند. روش های مختلفی برای کنترل موریانه فورموسان وجود دارد، از جمله:

    درمان های شیمیایی:

    درمان های شیمیایی شامل استفاده از حشره کش ها برای از بین بردن موریانه ها است. این درمان ها را می توان به عنوان یک خاک درمانی در اطراف پایه ساختمان یا به عنوان یک درمان موضعی مستقیماً روی چوب آلوده اعمال کرد.

    سیستم های طعمه گذاری:

    سیستم های طعمه گذاری شامل قرار دادن ایستگاه های طعمه در اطراف محیط ساختمان برای جذب موریانه است. طعمه حاوی سمومی است که موریانه ها از آن تغذیه کرده و به کلنی خود باز می گردند و در نهایت کل کلنی را می کشند.

    بخوانید!
    آیا با سمپاشی رشمیز ریشه کن می شود ؟

    درمان های مانع:

    درمان های مانع شامل ایجاد یک مانع فیزیکی بین ساختمان و موریانه است. این کار را می توان با نصب موانع توری فلزی یا تصفیه خاک اطراف پی با مواد شیمیایی مقاوم در برابر موریانه انجام داد.

    درمان های حرارتی:

    درمان های حرارتی شامل افزایش دمای ناحیه آلوده به سطحی است که برای موریانه زیرزمینی کشنده باشد. این روش اغلب همراه با درمان های شیمیایی برای حداکثر اثربخشی استفاده می شود.

    مدیریت یکپارچه آفات (IPM):

    IPM شامل ترکیبی از روش های مختلف برای کنترل موریانه ، از جمله اقدامات برای کنترل های فیزیکی و کنترل های شیمیایی است. این رویکرد برای به حداقل رساندن استفاده از آفت کش ها طراحی شده است و در عین حال هنوز به طور موثر جمعیت موریانه فورموسان را کنترل می کند.

    توجه به این نکته مهم است که موثرترین روش برای کنترل موریانه به شدت آلودگی و شرایط خاص موقعیت بستگی دارد. همچنین قیمت سمپاشی موریانه به حجم کلنی موریانه، فاصله محیط تا شرکت، مقدار سم مصرفی و… بستگی دارد.  توصیه می شود برای راهنمایی در مورد بهترین اقدام با کارشناسان شرکت سمپاشی موریانه فورموسان کیان پاک تماس بگیرید، آنها مشاوره های رایگانی را در اختیار شما قرار می دهند.

    از بین بردن موریانه فورموسان

    ریشه کن کردن موریانه ها

    در هر صورت باید توجه داشته باشید که کنترل آفاتی مانند موریانه ها کار ساده ای نیست. کنترل موثر موریانه به روش خاص و موثری نیاز دارد که بتواند موریانه ها را برای همیشه از بین ببرد. بنابراین، اگر به شواهدی از موریانه برخورد کردید، سریعاً برای سمپاشی منطقه آلوده به موریانه اقدام کنید.

    شرکت سم پاشی موریانه فورموسان یک شرکت پیشرو در حوزه سمپاشی و کنترل موریانه فورموسان است که با بهره گیری از تجربه و دانش فنی خود، بهترین راهکارهای ممکن را برای مشتریان خود ارائه می‌دهد. این شرکت با استفاده از تکنولوژی های نوین و تیمی مجرب از کارشناسان برجسته در این زمینه، به مشتریان خود خدمات با کیفیت، آسان و سریع را ارائه می‌دهد. با توجه به تلاش شرکت سمپاشی موریانه فورموسان در ارائه خدمات با کیفیت و دقت بالا، مشتریان این شرکت اطمینان دارند که همیشه حال خوبی را در محیط‌ های سبز و خانه‌های خود خواهند داشت.

    مشکل وجود موریانه فورموسان چیست؟

    موریانه فورموسان به دلیل اندازه بزرگ کلنی ها و رفتار تهاجمی آن برای جستجوی غذا، می تواند مخرب تر از گونه های موریانه های دیگر به ساختمان و بنای خانه آسیب وارد کند.

    موریانه فورموسان چه چیزی می خورند؟

    موریانه های فورموسان هم از رویش بهاره و هم از چوب رشد تابستانی تغذیه می کنند. همچنین آنها از طریق مواد غیر سلولزی مانند ورقه های نازک فلز نرم (سرب یا مس)، آسفالت، گچ،لاستیک و پلاستیک تغذیه می کنند و به دنبال غذا و رطوبت می گردند.

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    09906281481