هزینه سمپاشی موریانه چگونه محاسبه می شود ؟

  • فهرست مطالب

    به جرات می توان گفت موریانه ها توانایی خانه خراب کردن انسان ها را بی سروصدا دارند. آنها آفتی هستند که می توانند ترس را در دل هر کسی ایجاد کنند، به خصوص که آنها به طور باورنکردنی برای هر ساختاری مخرب هستند. از این رو قیمت سمپاشی موریانه بسته به میزان آلودگی محیط شما می تواند متفاوت باشد. برای از بین بردن موریانه، کارشناسان حرفه ای، آلودگی محل آسیب دیده را ارزیابی می کند تا بهترین روش سم پاشی و منصفانه ترین هزینه سمپاشی موریانه را به شما اعلام کنند. برخی از روش های سم پاشی موریانه گران تر از روش های دیگر هستند و معمولاً روش شیمیایی و مایع، مقرون به صرفه ترین گزینه است. اما به یاد داشته باشید که ارزان ترین سمپاشی برای موریانه همیشه موثرترین روش نیست. اگر مشکل موریانه شما شدید است، ممکن است برای کشتن کل کلنی به بیش از یک کاربرد شیمیایی نیاز داشته باشید. بهترین کار برای این مشکل تماس با شرکت کیان پاک است. کارشناسان این شرکت یک نرخ سمپاشی موریانه عادلانه به شما پیشنهاد می دهند. روش های مقابله با موریانه را دریافت کنید و سپس تصمیم گیری کنید.

    شعبه شمال 

    ۲۲۹۵۰۸۷۷

    شعبه غرب

    ۴۴۵۵۷۰۹۲

    شعبه شرق

    ۳۳۸۰۷۸۹۳

    شعبه جنوب

    ۵۵۴۱۱۰۹۶

    پشتیبانی

    ۰۹۹۰۶۲۸۱۴۸۱

    اپلیکیشن کیان پاک

    bazaar icon min 1

    direct android min

    چرا سم پاشی موریانه الزامی است؟

    به دلایل مختلفی کنترل موریانه ها دشوار است. موریانه ها می توانند در طول فصل جفت گیری وارد خانه شما شوند. آنها وارد شکاف های کوچک چوب و دیوار های خانه می شوند و کلنی های جدید خود را در مناطقی از خانه شما مانند اتاق زیر شیروانی، لوازم چوبی و سایر مناطق کم تردد رشد می دهند.

    موریانه های قنات آسیایی و مهاجم آسیایی از طریق تماس چوب به زمین به خانه شما دسترسی پیدا می کنند. این موریانه های مخرب در خانه شما زندگی نمی کنند بلکه در خاک نزدیک خانه شما زندگی می کنند.

    موریانه های قنات آسیایی هر نوع چوبی را می خورند، از جمله چوب زنده، تیرک های سقف و تقریباً هر چیزی که حاوی سلولز در داخل و اطراف خانه شما باشد. این موریانه های مهاجم می توانند در کمتر از شش ماه به خانه شما آسیب بزنند، یعنی نیمی از زمانی که موریانه های چوب خشک لازم دارند تا همان مقدار آسیب را وارد کنند.

    موریانه های زیرزمینی، تونل های گلی می سازند که از آنها برای انتقال جمعیت کلنی خود به خانه شما استفاده می کنند.

    غالباً صاحبان خانه از فعالیت موریانه ها کاملاً بی اطلاع هستند تا زمانی که برس (ماده ای شبیه خاک اره) یا بال های جدا شده از بدن موریانه را روی طاقچه ها یا مبلمان ببینند. برخی از صاحبان خانه تا زمانی که دیوارها، کف ها، قاب پنجره ها و درگاه ها خورده نشوند، متوجه حضور موریانه نمی شوند.

    کنترل موریانه ها دشوار است، زیرا آنها معمولاً بدون اطلاع شما در حال خوردن در خانه شما هستند و تلاش برای از بین بردن موریانه ها تنها با تماس با یک شرکت حرفه ای کنترل آفات، مانند خدمات کنترل آفات کیان پاک، تنها راه برای خلاصی موثر خانه از شر موریانه ها است.

    قیمت سمپاشی موریانه

    آیا سمپاشی توسط خودمان باعث کاهش هزینه سمپاشی موریانه می شود؟

    هنگامی که صحبت از محافظت از خانه شما در برابر موریانه ها می شود، سم پاشی باید سریع و موثر باشد. بدون بازرسی های حرفه ای توسط کارشناسان این حرفه، حضور موریانه ها می تواند برای سال ها بدون اینکه متوجه حضورشان باشید ادامه یابد.

    زمانی که علائم فعالیت موریانه را مشاهده کردید، آسیب می تواند گسترده باشد. احتمال این که همه موریانه ها را خودتان از بین ببرید بسیار کم است و نیاز به تخصص بالایی دارد.

    یک بازرس ماهر می تواند به شما کمک کند تا علائم آسیب موریانه را قبل از اینکه فاجعه بار و پرهزینه شود، کشف کنید. اگر خودتان اقدام به سم پاشی موریانه کنید، احتمال این وجود دارد که مناطق آلوده را شناسایی نکنید و کلنی موریانه در مناطق دیگر گسترش پیدا کند.

    بخوانید!
    معرفی موریانه زیر زمینی

    کسی که برای شناسایی موریانه ها آموزش ندیده باشد و روش مناسب برای کنترل موریانه را نداند، احتمالاً کلنی موریانه ها را به درستی سم پاشی نمی کند.

    این امر نه تنها برای صاحب خانه هزینه دارد، بلکه موریانه ها می توانند آسیب بیشتری به خانه وارد کنند که می تواند قیمت سمپاشی موریانه بیشتری را نیز برای صاحب خانه در پی داشته باشد.

    از طرفی نوع مواد شیمیایی که برای سم پاشی استفاده می نمایید با سموم ترکیبی که کارشناسان تهیه می کنند متفاوت است. کارشناسان ماهر اغلب مواد سم پاشی را خودشان تولید می نمایند و امکان تهیه کردن این مواد شیمیایی برای شما سخت است.هزینه سمپاشی موریانه

    نرخ سمپاشی موریانه به چه عواملی بستگی دارد؟

    قیمت سمپاشی موریانه به یک سری از فاکتورها بستگی دارد. اعلام هزینه سمپاشی موریانه به صورت دقیق با بازدید کارشناسان از محل امکان پذیر می باشد. حدود نرخ سمپاشی موریانه در سال ۱۴۰۲ بابت هر مترمربع محیط درگیر به کلنی موریانه حدود ۴۵۰.۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. 

    هزینه سمپاشی موریانه به عوامل زیر بستگی دارد:

    اندازه آلودگی موریانه

    هنگامیکه مشخص شد که خانه شما مورد هجوم موریانه قرار گرفته است، تشخیص شدت آن ضروری است.

    کلنی های موریانه می توانند از دو موریانه تا صدها عدد متفاوت باشد، در حالی که کلنی های بالغ می توانند شامل هزاران تا حتی یک میلیون موریانه باشند. این کلنی های بزرگ موریانه می توانند به سرعت به ساختار خانه شما آسیب وارد کنند. پس هر چقدر وسعت آلودگی بیشتر باشد نرخ سمپاشی موریانه بیشتر خواهد بود.

    نوع سم

    جهت از بین بردن موریانه روش های مختلفی کاربرد دارد:

    • ایستگاه طعمه

    مبارزه با موریانه با روش ایستگاه طعمه مستلزم آن است که کارشناسان ایستگاه های طعمه را در اطراف محل کلونی موریانه ها قرار می دهند و سپس موریانه ها طعمه را به کلونی برده و شروع به کشته شدن می شود. سپس کارشناسان به طور مرتب طعمه ها را زیر نظر می گیرند تا مطمئن شوند موریانه ها به خوردن غذا ادامه می دهند.

    • موریانه کش

    موریانه کش نوعی سم پاشی شیمیایی است که متخصص آن را روی خاک اطراف محل هجوم موریانه پاشش می کند. در این روش، سموم موریانه کش در اطراف فنداسیون خانه به کار برده می شود. موریانه ها پس از تماس با این آفت کش های شیمیایی می میرند.

    • بخور گاز

    اگر خانه شما دارای هجوم شدید موریانه باشد، متخصصان بخور گاز را پیشنهاد می کنند که مستلزم پلمپ کل خانه و پمپاژ گاز سمی می باشد. هنگامی که گاز وارد خانه شما می شود کلنی موریانه ها را از بین می برد. در روش بخور گاز بسته به میزان وسعت خانه شما نرخ سمپاشی موریانه متغیری دارند.

    • سم پاشی با حرارت

    متخصص مقابله با موریانه ممکن است برای هجوم شدید موریانه به لوازم چوبی عملیات حرارتی را توصیه کند. این روش جایگزین عالی برای روش های شیمیایی است. متخصصان لوازم چوبی را در اتاقک حرارت قرار می دهند تا زمانی که دمای محیط به ۴۹ درجه سانتیگراد را ثبت کند. لوازم به مدت ۸ ساعت در برابر حرارت قرار می گیرند و موریانه ها را از بین می برد.

     

    انواع موریانه

    سه نوع اصلی موریانه وجود دارد:

    نوع موریانه ای که به خانه شما هجوم می آورد، نقش مهمی در نرخ سمپاشی موریانه و روشی که متخصیص برای نابودی موریانه استفاده می کنند، دارد و بر صورت حساب کلی شما تاثیر مستقیم دارد.

    متراژ محیط

    هزینه سمپاشی موریانه بستگی به اندازه محیط شما دارد. اگر می خواهید یک قیمت سمپاشی موریانه دریافت کنید، باید اندازه و ابعاد خانه خود را در نظر بگیرید. در نتیجه هزینه سمپاشی موریانه برای یک خانه بزرگتر نسبت به یک خانه کوچکتر به طور کلی بیشتر است.

    نوع ساخت منزل

    نوع ساخت و ساز خانه شما نیز عامل مهمی در تعیین قیمت سمپاشی موریانه است. مهمتر از همه، نوع فونداسیون خانه شما تعیین می کند که هزینه سمپاشی موریانه چقدر باشد. خانه هایی که دارای فونداسیون معمولی (crawlspace) یا زیرزمین هستند، نسبت به خانه هایی با زیربنای بدون چوب و آهنی هزینه بیشتری دارند.

    بخوانید!
    معرفی موریانه فورموسان و روش تشخیص آن

    منطقه جغرافیایی

    در کجای تهران زندگی می کنید ؟
    مکان شما تاثیر مستقیمی بر نرخ سمپاشی موریانه دارد. در برخی مناطق و محلات، قیمت سمپاشی موریانه ممکن است کمی متفاوت تر از سایر مناطق باشد. این بستگی به دور یا نزدیک بودن به مرکز خدمات سمپاشی موریانه دارد.

    هزینه بازرسی موریانه

    برای ارزیابی میزان درست نرخ سمپاشی موریانه محیط شما، یک کارشناس حرفه ای باید خانه شما را بازرسی کند. هنگامی که آنها بازرسی را کامل کردند، می توانند برای خدماتی که شما نیاز دارید، قیمت سمپاشی موریانه را به صورت دقیق ارائه دهند.

    برخی از شرکت ها برای بازرسی اولیه موریانه هزینه جداگانه می گیرند. هنگامیکه یک تکنسین آموزش دیده خانه و اموال شما را بازرسی کرد، با شما همکاری می کند تا یک طرح و روش سم پاشی موریانه را که به بهترین و متناسب ترین روش مطابق با شرایط و نیازهای شما باشد، اعلام کند.

    نرخ سمپاشی موریانه

    سایر عوامل موثر بر قیمت سمپاشی موریانه

    نوع سم پاشی موریانه مورد نیاز برای محیط شما، تنها عامل تعیین کننده هزینه های کلی نخواهد بود. سه فاکتور هزینه مهم دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

    • سطح آسیب دیده : حتی پس از از بین بردن موریانه ها، هزینه ترمیم آسیبی که آنها به چوب خانه، فونداسیون یا دیوار و… وارد کرده اند، می تواند قابل توجه باشد. هجوم های کوچک تر احتمالاً آسیب های کم هزینه تری ایجاد می کنند. بنابراین رسیدگی سریع به موریانه ها بسیار مهم است.
    • تعمیر فونداسیون: موریانه ها می توانند از طریق شکاف های کوچک در فونداسیون شما نفوذ کنند و آسیب قابل توجهی به پایه خانه شما وارد کنند. اگر این اتفاق بیفتد، باید هزینه تعمیر فونداسیون را جداگانه بپردازید .
    • نظارت بر موریانه: برای جلوگیری از مشکل موریانه ها یا جلوگیری از بازگشت آنها، می توانید خانه خود را با کمک کارشناسان وارد، در برابر ورود موریانه ها ایمن نمایید.

    نحوه صرفه جویی در نرخ سمپاشی موریانه

    سم پاشی موریانه یکی از گران ترین روش های کنترل آفات است، اما چند راه وجود دارد که می توانید در هزینه آن صرفه جویی کنید:

    • برای نگهداری منظم برنامه ریزی کنید: اگر قبلا موریانه داشته اید یا خطر موریانه شما زیاد است، بازرسی سالانه می تواند به شما کمک کند تا فعالیت موریانه ها را زود تشخیص دهید و از سم پاشی ها و تعمیرات گران تمام خانه جلوگیری کنید.
    • فوراً درخواست سم پاشی کنید: هرچه هجوم بزرگتر شود، قیمت سمپاشی موریانه بیشتر می شود. اگر علائمی از موریانه ها را در اطراف خانه خود مشاهده کردید، سریعا با شرکت کیان پاک تماس بگیرید تا بهترین و مجرب ترین متخصصان خود را به خانه شما اعزام نمایند.
    • سم پاشی های مایع را انتخاب کنید: موریانه کش های مایع می توانند ارزان تر از سایر گزینه ها باشند، اگرچه آنها بهترین انتخاب برای هر موقعیتی نیستند.

    در انتها قابل ذکر است، زمانی که با حضور اولین موریانه مواجه شدید در اسرع وقت با شرکت خدمات سمپاشی تماس بگیرید. کیان پاک با دریافت اطلاعات اولیه می تواند یک نرخ سمپاشی موریانه اولیه به شما اعلام کند. هرچند اعلام قیمت سمپاشی موریانه به صورت قطعی احتیاج به بازرسی محیط آلوده به موریانه دارد. در حالت کلی برای اینکه ساختمان شما دچار تخریب های وسیعی نشود با پرداخت هزینه سمپاشی موریانه از هزینه های تعمیرات بعدی جلوگیری کنید.

    آیا اعلام هزینه سمپاشی موریانه به صورت قطعی می باشد؟

    کیان پاک با اعزام کارشناس به محل و بررسی نوع موریانه هزینه سمپاشی موریانه را به صورت قطعی به شما اعلام می کند

    قیمت سمپاشی مورینه چگونه محاسبه می شود ؟

    شما با اعلام مدت هجوم حشره، متراژ محیط درگیر، نوع موریانه می توانید قیمت تقریبی برای مبارزه با موریانه را دریافت کنید

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    09906281481