بهترین روش های از بین بردن موریانه از خانه

  • فهرست مطالب

    حضور تمامی حشرات در محیط زندگی ما می تواند آزار دهنده و خطرناک باشد. اما حضور حشراتی مانند موریانه فورموسان می تواند بنای یک ساختمان را نابود کند. معمولا زمانی که اولین موریانه را در خانه خود مشاهده کردید، بایستی به دنبال یک کلنی باشید که شامل تعداد زیادی موریانه می باشد. موریانه هایی مانند موریانه زیر زمینی می توانند به سرعت و بی سروصدا ساختار یک دیوار یا فونداسیون را نابود کند. بهترین روش برای از بین بردن موریانه از خانه ، مشاوره گرفتن از کارشناسان یک شرکت سمپاشی موریانه می باشد. شما می توانید روش های مختلف مقابله با موریانه و نرخ سمپاشی موریانه را از کارشناسان دریافت کنید و پس از آن تصمیم درست را بگیرید.

     

    شعبه شمال 

    ۲۲۹۵۰۸۷۷

     

    شعبه غرب

    ۴۴۵۵۷۰۹۲

     

    شعبه شرق

    ۳۳۸۰۷۸۹۳

     

    شعبه جنوب

    ۵۵۴۱۱۰۹۶


    پشتیبانی

    ۰۹۹۰۶۲۸۱۴۸۱

    اپایکیشن کیان پاک

    bazaar icon min 1

    direct android min

    راه های شناسایی موریانه ها چیست؟

    اگر تا به حال با یک موریانه برخورد نکرده باشید، تشخیص مورچه با موریانه برای شما سخت است. این حشرات با رنگ های متفاوت شیری تا قهوه ای وجود دارند. این حشرات در سه حالت نر، ماده و کارگر به دنیا می آیند و زندگی های متفاوتی دارند.

    موریانه ها از چوب و مواد آلی تغذیه می کنند. از این رو آنها را در دسته آفات قرار می دهند، زیرا موریانه ها آسیب زیادی به محل زندگی ما وارد می کنند و خسارات مالی به بار می آورند.

    آنها نور را دوست ندارند و در تاریکی زندگی می کنند، بنابراین مشاهده موریانه ها بسیار دشوار است و وقتی متوجه آنها می شوید، دیگر خیلی دیر شده است. موریانه ها تغذیه ی خود را از مبلمان و چوب های شما انتخاب می کنند و حتی در بین دیوارها از مصالح آنها زندگی خود را می گذرانند.

    از بین بردن موریانه از خانه

    علائم وجود موریانه در خانه

    برخی از علائم و نشانه های رایج که نشان می دهد موریانه در خانه شماست به صورت زیر است:

    اگر مبلمان و تخت و صندلی شما دچار سوراخ های ریزی شده باشد، این احتمال را بدهید که موریانه چوب خشک  یا سوسک چوبخوار به این وسایل حمله کرده است. برای تشخیص نوع حشره می توانید عکسی از محل سوراخ برای کارشناسان کیان پاک ارسال کنید و یا از سرویس بازدید کارشناسان از محل اسنفاده کنید.

    وجود تورم و افتادگی روی پوشش های کف مانند قرنیزها و پارکت ها، حالت اسفنجی بیش از حد معمول کف، فنری بودن بیش از حد کاشی ها ممکن است نشان دهنده وجود موریانه در این نواحی باشد. تنها راه فهمیدن آن این است که پشت این کاشی ها و پارکت و… را بررسی کنید.

    اگر ترک های غیر قابل توضیحی در دیوارهای داخلی مشاهده شد، ممکن است به دلیل وجود موریانه ها و تکمیل سلولز چوبی داخل دیوار باشد. ترک هایی که در سقف ها و قرنیزها به طور ناگهانی ایجاد شود، می تواند نشانه حضور موریانه در خانه باشد.

    درها و پنجره هایی که در معرض موریانه قرار می گیرند، ممکن است به سختی باز شوند. در واقع حالت چسبندگی ایجاد می شود. از آن جایی که موریانه ها تونل هایی را در قاب در و پنجره ها ایجاد می کنند که باعث تفاوت در ظاهر اصلی آنها می شود و تفاوت هایی در چیدمان آنها به وجود می آید.

    کاشی های سقف اگر آسیب دیده باشند یا رطوبت داشته باشند، زیستگاه عالی برای موریانه ها خواهند بود و سپس به کل خانه و اثاثیه منزل می رسند و خسارت زیادی به بار می آورند.

    موریانه ها بال دارند که پس از پیدا کردن منزل مناسب و پس از جفتگیری، بال های آنها می افتد. اگر بال حشره در نزدیکی پنجره یا هر نقطه از منزل خود دیدید، سریعا به فکر تماس با شرکت کیان پاک و از بین بردن موریانه از خانه خود باشید.

    بخوانید!
    آیا با سمپاشی رشمیز ریشه کن می شود ؟

    مهمترین راه شناسایی موریانه در خانه خود، پیدا کردن فضله های قهوه ای با حالت قرصی است. معمولا موریانه ها در کنار محل زندگی خود فضله از خود به جا می گذارند.

    برای از بین بردن موریانه در دیوار خانه باید چه کنیم؟

    مهمترین راه از بین بردن موریانه از دیوار خانه ، عاری از رطوبت کردن آن است. اگر رطوبت دیوار شما از بین برود دیگر شرایط برای زندگی کردن موریانه ها مساعد نخواهد بود. اگر دیوار رو به پنجره باشد، با گرمای خورشید و یا سشوار زدن دیوار، به خشک شدن آن اقدام کنید.

    راه دوم، استفاده از روغن پرتقال برای از بین بردن موریانه از خانه استفاده کنید. با کمک دستکش کمی از روغن پرتقال را به دیوار آغشته کنید و هر روز آن را تکرار کنید تا همه موریانه ها از بین بروند.

    راه حل سوم و مهم، استفاده از آفت کش ها جهت سمپاشی موریانه است. برای این کار اگر تخصص کافی ندارید از شرکت کیان پاک کمک بگیرید تا مشکل شما در کمتر از چند ساعت برطرف شود.

     

    خصوصیات موریانه زیرزمینی

    روش های از بین بردن موریانه از خانه چیست؟

    1. تله مقوایی را نصب کنید: سه یا چهار تکه مقوا بگیرید و روی آنها آب بپاشید. قطعات مقوا را روی هم انباشته کنید و آن را نزدیک مبلمان قرار دهید. موریانه ها به دلیل بوی ایجاد شده به سمت سلولز مرطوب موجود در مقوا جذب می شوند. برای بهترین نتیجه، تله را برای چند روز رها کنید.
    • توجه: این تله نقطه ای نمی تواند تمام مشکلات موریانه شما را حل کند. اغلب مواقع حذف صدها موریانه با کلنی وسیع به طور همزمان احتیاج به یک راه حل سریع دارد. این روش را با راه حل های دیگر ترکیب کنید تا اثر قوی تری داشته باشید.
    1. نماتدهای مفید را امتحان کنید: نماتدهای مفید، کرم های کوچک بدون قطعه هستند که انگل های طبیعی در برابر آفات باغ از جمله موریانه ها هستند. این نماتدها به دنبال میزبان هایی مانند لارو موریانه می گردند و در یک لانه پنهان می شوند و اغلب در عرض ۴۸ ساعت باعث مرگ آنها می شوند. آنها از جسد میزبان به عنوان مکانی برای تخم ریزی استفاده می کنند.
    • شما می توانید نماتدهای مفید را در فروشگاه های محلی باغ یا به صورت آنلاین خریداری کنید. در حال حاضر، حدود پنج گونه برای فروش تولید می شود.
    1. اگر اقلام آلوده به موریانه در خانه شما نیست، بلکه یک تکه مبلمان یا چیزی است که می توان آن را از خانه خارج کرد. سپش  آن را در معرض نور خورشید قرار دهید. موریانه ها در تاریکی رشد می کنند و گرما و نور خورشید آنها را از بین می برد. در یک روز آفتابی، مبلمان خود را تا جایی که ممکن است ترجیحا ۲ تا ۳ روز در بیرون از خانه بگذارید.
    • این روش در ارتباط با روش تله مقوایی برای از بین بردن موریانه از خانه ها به خوبی کار می کند.
    1. موریانه ها را منجمد کنید: اگر نمی توانید مبلمان خود را در معرض نور خورشید قرار دهید، جایگزینی برای یخ زدن مبلمان خود برای کشتن موریانه ها در نظر بگیرید. تکه های مبلمان چوبی خود (یا قسمت هایی از قطعات خود را) به مدت ۲ تا ۳ روز در یک فریزر بزرگ قرار دهید.
    2. ایده سمپاشی با بت بورات سدیم (بوراکس) : این نوع سم پاشی برای از بین بردن موریانه از خانه بسیار موثر است زیرا به تک یاخته های باکتریایی موجود در معده موریانه حمله می کند. تک یاخته ها مسئول تولید غذا هستند و انرژی موریانه ها را می دهند. وقتی موریانه ها سدیم بورات را می خورند، نمی توانند غذا را هضم کنند، بنابراین به معنای واقعی کلمه گرسنه می مانند و در طول زمان کل کلنی را می کشند.
    3. همچنین آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی وجود دارد که می توانید برای از بین بردن موریانه از خانه خود امتحان کنید. سمپاشی های به صورت مایع یا آفت کش ها که می توان آن ها را روی فونداسیون خانه اسپری کرد. این روش، موریانه هایی را که در تماس با این ماده شیمیایی قرار می گیرند را از بین می برد اما حتمی نیستند. بدیهی است که چنین کاربردهایی باید توسط یک متخصص انجام شود، زیرا اغلب سموم نیاز به استفاده کاملاً اصولی دارند و اغلب خانه ها باید پس از سمپاشی قرنطینه شوند.
    بخوانید!
    هزینه سمپاشی موریانه چگونه محاسبه می شود ؟

    سمپاشی موریانه

    بهترین راه مبارزه با موریانه در منزل چیست؟

    موریانه ها در واقع انسان را نیش نمی زنند، بنابراین تهدیدی برای سلامتی انسان نیستند، اما مس توانند آسیب جدی به اشیاء و بنای خانه وارد کنند.

    ترمیم این آسیب ها می تواند هزینه های جدی را به همراه داشته باشد. بنابراین مهم است که به سرعت از شر موریانه ها در خانه خلاص شوید. برای از بین بردن موریانه از خانه راه های زیادی اشاره شد، اما از بین اینها بهترین راه مبارزه با موریانه در منزل ، تماس با متخصصان کیان پاک است.

    کارشناسان برای از بین بردن موریانه از خانه دو ماده شیمیایی اصلی استفاده می کنند: فیپرونیل و هگزافلومورون. فیپرونیل یک ماده شیمیایی طراحی شده است که به عنوان یک ماده فعال در بسیاری از موریانه کش های مایع مختلف استفاده می شود. در غلظت های بالا، می تواند موریانه ها را در تماس مستقیم از بین ببرد. متخصصان سمپاشی این سموم را در اطراف منازل می پاشند.

    با در نظر گرفتن متراژ و اشیاء آلوده به موریانه در خانه ی شما به سمپاشی و آفت کشی موریانه ها می پردازند. آنها از مواد شیمیایی که در بازار آزاد یافت نمی شوند برای سم پاشی محل و از بین بردن آفات استفاده می کنند. برای شیوع سریع سموم روی سطوح، تیم مبارزه با آفات از تجهیزات حرفه ای استفاده می کند.

    به منظور درک چگونگی از بین بردن موریانه از خانه ، سرویس تخصصی سمپاشی کیان پاک در اولین بازدید و بازرسی از محل شما، به تجزیه و تحلیل کلی از وضعیت می پردازند. سپس شدت و میزان مشکل و تعداد موریانه را به شما توضیح می دهند. یک سرویس تخصصی نه تنها خانه، بلکه منطقه اطراف آن و همچنین سایر ساختمان های چوبی اطرافتان را بازرسی می کند. از طرفی این گروه به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از هجوم مجدد موریانه ها، موانع حفاظتی را جایگذاری می کنند.

    هنگام از بین بردن موریانه در خانه بایستی منزل را ترک کنیم؟

    موریانه ها به صورت کلنی در دیوارها ، وسابل چوبی و… زندگی می کنند و برای از بین بردن موریانه در خانه معمولا از روش تزریق سم در محل کلنی استفاده می شود که احتیاجی به تخلیه منزل نیست.

    آیا کیان پاک بعد از سمپاشی برای موریانه ضمانت نامه به مشتریان ارائه می کند؟

    بله شرکت کیان پاک یک شرکت ثبت شده و دارای مجوزهای لازم جهت خدمات سمپاشی می باشد.

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای
    09906281481