بهترین سم برای از بین بردن کنه

  • کنه‌ها به دلیل انتقال بیماری و همچنین ایجاد خسارت در محصولات کشاورزی، یکی از حشرات مزاحم هستند. این حشرات معمولا در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر یافت می‌شوند و با تغذیه از خون میزبانان خود آنها را تهدید می‌کنند. بهترین راه برای از بین بردن کنه ، سمپاشی کنه است. اما بهترین سم برای این کار، چه سمی است! در این مقاله، به بررسی روشهای  از بین بردن کنه پرداخته خواهد شد.

    phone kin

    شعبه شمال 

    ۲۲۹۵۰۸۷۷

     

    phone kin

    شعبه غرب

    ۴۴۵۵۷۰۹۲

     

    phone kin

    شعبه شرق

    ۳۳۸۳۲۱۷۱

     

    phone kin

    شعبه جنوب

    ۵۵۴۱۱۰۹۶

     

    phone kin

    پشتیبانی

    ۰۹۹۰۶۲۸۱۴۸۱

    دانلود اپلیکیشن کیان پاک

    bazaar icon min 1

    direct android min

    اهمیت سمپاشی و ازبین بردن کنه

    کنه‌های گرد و غبار می‌توانند باعث آلرژی و آسم شوند. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان از آلرژی یا آسم رنج می‌برید، کنه‌های گرد و غبار می‌توانند علائم را تشدید کنند. این حشرات ریز از سلول‌های مرده پوست تغذیه می‌کنند و می‌توانند در ملافه، فرش و سایر وسایل نرم یافت شوند.

    کنه‌ها می‌توانند به اموال آسیب بزنند. برخی از گونه‌های کنه‌ها می‌توانند پارچه یا حتی چوب را بخورند و به مبلمان و سایر وسایل شما آسیب وارد کنند.

    کنه ها می توانند به سرعت تکثیر شوند. یک کنه ماده تنها می تواند تا ۸۰ تخم در طول عمر خود بگذارد، به این معنی که اگر کنترل نشود می تواند به سرعت خانه شما را اشغال کنند و مشکلات زیادی به بار آورند.

     

    مشاهده کنه ها دشوار است. از آنجایی که آنها بسیار کوچک هستند، تشخیص هجوم و حضور کنه تا زمانی که به یک مشکل جدی تبدیل شود دشوار است.

    کنه ها می توانند بیماری را گسترش دهند. برخی از گونه های کنه می توانند ناقل بیماری هایی باشند که می توانند برای انسان و حیوانات خانگی مضر باشند و حتی باعث مرگ آنها شود.

    تمیز کردن منظم ممکن است کافی نباشد. جاروبرقی و گردگیری می تواند به کاهش تعداد کنه ها در خانه شما کمک کند، اما ممکن است به طور کامل آنها را از بین نبرد.

    درمان حرفه ای برای از بین بردن کنه موثرتر است. خدمات سمپاشی حرفه ای برای از بین بردن کنه ها از مواد شیمیایی تخصصی استفاده می کنند که می توانند به عمق پارچه ها و الیاف فرش نفوذ کنند و کنه ها را در تمام مراحل چرخه زندگی از بین ببرند.

    سمپاشی و از بین بردن کنه می تواند از هجوم آتی جلوگیری کند. سمپاشی منظم کنه می تواند با از بین بردن کنه هایی که ممکن است در طول تمیز کردن از دست رفته باشد، از آلودگی های بعدی جلوگیری می کند.

    فرآیند از بین بردن کنه می تواند کیفیت هوا را بهبود بخشد. با از بین بردن کنه های گرد و غبار و سم پاشی کنه می توانید کیفیت هوای خانه را بهبود ببخشید و خطر مشکلات تنفسی را کاهش دهید.

    بخوانید!
    شرکت سمپاشی کنه برای مقابله با کنه | کیان پاک

    این یک سرمایه گذاری برای سلامتی شما است. در حالی که خدمات از بین بردن کنه ممکن است هزینه داشته باشد ولی این سرمایه گذاری برای سلامت و رفاه شما و همچنین طول عمر ملک شما لازم است.

    از بین بردن کنه

    بهترین سم برای از بین بردن کنه کدام است؟

     

    روش های شیمیایی از بین بردن کنه‌ ها عبارتند از:

    ۱.  اسپری حشره کش‌ برای مقابله با کنه عموماً شامل پیرتروئیدها و پیرثروئیدهای سنتزی هستند که با تماس با کنه‌ به آنها آسیب می‌زنند و باعث ایجاد اختلال در عملکرد سیستم عصبی آنها می‌شوند. این محصولات می‌توانند به صورت اسپری، پودر، کنسانتره، قرص و یا مایع در دسترس باشند و برای محیط داخلی و خارجی منازل، دفاترکار، باغ‌ و فضای باز و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال، نباید از این محصولات به صورت بی‌رویه و بدون رعایت دستورالعمل‌های ایمنی استفاده کرد.

    ۲. .اسپری آکاریساید یک ماده شیمیایی است که برای ازبین بردن کنه استفاده می‌شود. این ماده معمولاً باعث تخریب پوست حشرات می‌شود و باعث مرگ آنها می‌شود. اما استفاده از این ماده با دقت بالا و با رعایت دستورالعمل‌های ایمنی می‌تواند از مشکلات ناشی از استفاده نادرست جلوگیری کند. همچنین، قبل از استفاده از این ماده باید اطمینان حاصل شود که محصول به درستی ترکیب شده و مناسب برای استفاده در محیط مورد نظر است.

    اسپری فلاورامات نیز مانند اسپری آکاریساید یک ماده شیمیایی است که برای از بین بردن کنه‌ استفاده می‌شود. این ماده باعث نارسایی عصبی در کنه‌ها می‌شود و موجب مرگ آنها می‌شود. همچنین این ماده نیز باید با دقت بالا و با رعایت دستورالعمل‌های ایمنی استفاده شود تا از مشکلات ناشی از استفاده نادرست جلوگیری شود. لازم به ذکر است که قبل از استفاده از این ماده باید لیبل محصول را به دقت مطالعه و رعایت دقیق دستورالعمل‌های استفاده و ایمنی آن را بررسی کرد.

    ۴.دستکش‌های حشره کش حاوی مواد شیمیایی هستند که برای از بین بردن کنه‌ ها استفاده می‌شوند. پیرتروئیدها و دلتامترین از جمله مواد شیمیایی موثر در این زمینه هستند که با تماس با بدن حشرات عملکرد خود را انجام می‌دهند. البته باید به این نکته توجه داشت که استفاده از دستکش های حشره کش باید با دقت و هشدار کافی انجام شود، چرا که مصرف بی‌رویه این مواد شیمیایی ممکن است برای انسان‌ها و حیوانات خطرناک باشد.

    ۵. برخی از قرص‌های حشره کش حاوی مواد شیمیایی هستند که برای کشتن و از بین بردن کنه‌ ها و سایر حشرات استفاده می‌شوند. فیپرونیل و سلوکسافلور از جمله مواد شیمیایی این دسته هستند که با تغییر فعالیت عصبی حشرات، باعث مهار عملکرد آنها شده و در نهایت منجر به مرگشان می‌شوند.

    بخوانید!
    راهکار شرکت سمپاشی برای مقابله با کنه

    ۶. سموم شیمیایی‌ دیگری مانند کلرپیریفیوس، پروپرگنیل و ایمیداکلوپرید نیز برای کشتن و کنترل کنه‌ها استفاده می‌شوند. این مواد شیمیایی با تغییر فعالیت عصبی حشرات، باعث مهار عملکرد آنها شده و در نهایت منجر به مرگ آنها می‌شوند. البته مانند دیگر مواد شیمیایی مورد استفاده در کشتن حشرات، استفاده از این مواد نیز باید با دقت و هشدار کافی صورت گیرد تا جلوی احتمالات خطرناک برای انسان‌ها و حیوانات ناقض نشود.

    ویژگی‌های بهترین سم برای از بین بردن کنه

     

    ۱. اثر بخشی: سمی که برای کنه‌کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید به طور مؤثری بر روی کنه‌ها عمل کند و آنها را به طور کامل کشته یا باعث تخریب آنها شود.

    ۲. ایمنی: سم مورد استفاده باید ایمنی برای انسانها و حیوانات دیگری که می‌توانند در معرض آن باشند، فراهم کند.

    ۳. پایداری: داشتن اثر پایدار بر روی آفت‌زای هدف، به این معنی که ماندگاری آن بر روی آفت‌زای هدف بالا باشد.

    سوالات متداول برای از بین بردن کنه

    بهترین سم برای از بین بردن کنه چیست؟ 

    پرمترین و تالستار دو ماده شیمیایی رایج مورد استفاده در سمپاشی کنه و آفات هستند. پرمترین نسبت به تالستار ارزانتر است و پس از کاربرد اولیه آفات را سریعتر از بین می برد. Talstar ماندگاری بیشتری دارد و کنه ها و سایر آفات را در مدت طولانی تری از بین می برد.
    حضور کنه‌ها می‌تواند برای گیاهان، حیوانات و انسان‌ها خطراتی ایجاد کند.

    قوی ترین سم برای کنه ها چیست؟

    پرمترین یکی از موثرترین ها در کشتن کنه ها است. برای بهترین نتیجه، یک اسپری حشره کش پرمترین را انتخاب کنید که برای استفاده روی سطوح و گیاهانی که می خواهید هدف قرار دهید بی خطر است.

    چه چیزی می تواند کنه ها را فورا بکشد؟

    کنه کش ها آفت کش هایی هستند که برای از بین بردن کنه ها و کک استفاده می شوند. کنه کش ها شامل هیدروکربن های کلردار (مانند دی کلرودی فنیل تری کلرو اتان، DDT)، ترکیبات آلی فسفره (مانند دیازینون)، کاربامات ها (مانند کارباریل)، پیرتروئیدها (مانند پرمترین، فلومترین، و فورامی اکتین) هستند.

    جمع بندی:

    در این مقاله سموم مختلفی را که برای از بین بردن کنه استفاده می شود را بررسی کردیم. ولی نحوه استفاده صحیح از سموم دفع کننده حشرات،احتیاج به تخصص دارد. استفاده غیراصولی از سموم می تواند خطراتی را برای شما داشته باشد. پس قبل از هر کاری از کارشناسان کیان پاک مشاوره بگیرید.

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    09906281481