پشه مایت از کجا میاد؟

  • پشه مایت نام موجودی میکروسکوپی است که ممکن است تاکنون اسم آن را نشنیده باشید. این موجودات به دلیل اندازه بسیار کوچکی که دارند، بدون مزاحمت رشد کرده و به زندگی خود ادامه می دهند. اما سوال اصلی این است که پشه مایت از کجا میاد ؟ و چگونه می توان از شر آنها خلاص شد.

    این موجود در مکان های مرطوب منزل زندگی می کند و مواد غذایی آن مواد آلی موجود در گرد و خاک می باشد. مایت هشت پا دارد و اندازه های آنها میکروسکوپی است و پوست شفافی دارند. جالب است بدانید که این موجودات چندش آور نزدیکی ریشه موهای صورت زندگی می کنند. دسترسی آسان آنها به چربی های پوست باعث می شود که آنها به صورت فشرده در آنجا زندگی کنند.

    phone kin
    شعبه شمال 
    ۲۲۹۵۰۸۷۷

     

    phone kin
    شعبه غرب
    ۴۴۵۵۷۰۹۲

     

    phone kin
    شعبه شرق
    ۳۳۸۰۷۸۹۳

     

    phone kin
    شعبه جنوب
    ۵۵۴۱۱۰۹۶

     

    phone kin
    پشتیبانی

    ۰۹۹۰۶۲۸۱۴۸۱

    دانلود اپلیکیشن کیان پاک

    bazaar icon min 1

    direct android min

    پشه مایت از کجا میاد؟

    مایت ها

    شب‌ها که فعالیت ندارید و به خواب می روید، تازه فعالیت مایت ها شروع می شود و آن‌‌ها به وسیله تونل زدن در پوست به دنبال غذای مورد علاقه خود می گردند و روزها نیز روی پوست به تولید مثل مشغول می‌شوند.

    آنها معمولاً منفذهای پوست در نزدیکی بینی، پیشانی و گونه را برای زندگی ترجیح می دهند. هر کدام از آنها توانایی این را دارد که به مدت دو هفته زنده بماند. البته لازم به ذکر است که مایت ها خطر خاصی برای انسان ندارند و تنها در صورتی می توانند خطرناک باشند که تعدادشان بسیار زیاد شود.

    تفاوت کنه و پشه مایت

    بسیاری از افراد تصور می کنند مایت ها و کنه یکی هستند اما اینطور نیست! اصلی ترین تفاوتی که این حشرات با هم دارند، اندازه آن هاست زیرا کنه ها را بر خلاف مایت ها می توان با چشم غیر مسلح نیز مشاهده کرد.

    پاندام مکنده کنه خاردار است و در زمان خونخواری به سختی از میزبان جدا می شود اما مایت ها چنین ویژگی ندارند. تفاوت دیگر آنها این است که کنه ها معمولاً با خوردن خون بزرگ تر می شوند اما در مایت ها اینگونه نیست. تنها منبع تغذیه کنه خون است اما برخی از مایت ها گیاهان را برای تغذیه خود انتخاب می کنند.

    بیشگیری بهتر از درمان

    این موضوع را به خاطر داشته باشید که همیشه پیگیری بهتر از درمان است و برای این منظور باید سعی کنید در جلوگیری از افزایش جمعیت مایت ها کنید. در واقع مایت ها بر روی صورت بسیاری از ما در حال زندگی هستند و نمی توانیم آنها را با چشمان غیر مسلح ببینیم. این حشرات تمام دوران زندگی خود را روی پوست صورت ما زندگی می‌کنند.

    بخوانید!
    سمپاشی پشه مایت و روش های کنترل این حشره

    البته دلیل زندگی مایت ها بر روی صورت ما به صورت دقیق مشخص نیست. پژوهشگران معتقدند که این حشرات در حفره های پوست ما تخم گذاری می کنند و جمعیت آنها نیز به این روش افزایش می‌یابد. همچنین برای پاکسازی مکان آلوده می توانید از مختصصان شرکت کیان پاک استفاده نمایید.

     

    درمان گزش، خارش و سوزش پوستی پشه مایت

    افرادی که پوستی حساس دارند، در زمان گزیده شدن به وسیله مایت ها با خارش و سوزش پوست مواجه می شوند. معمولاً این اتفاق در خانم ها، کودکان و افرادی که دارای بیماری های پوستی هستند بیشتر به چشم می خورد. اگر شما هم با خارش و سوزش پوست مواجه شدید بهتر است از خاراندن آن اجتناب نمایید. زیرا باعث انتقال عفونت به بافت پوست خود می شوید. یکی از روش های پاکسازی مایت ها، استفاده از شامپو بدن و حمام آب گرم است.

    برای درمان کردن خارش و سوزش پوستی ناشی از گزیدن مایت بهتر است از کمپرس یخ و پماد هیدروکورتیزول استفاده کنید اما در صورتی که بهبودی حاصل نشد، بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.

    روش های ساده برای پیشگیری از نفوذ مایت در منزل

    نظافت ملافه ها، رو تختی ها و رو بالشتی ها

    یکی از مکان های مورد علاقه برای زندگی مایت ها، تخت خواب است. دلیل این موضوع مرطوب بودن آن است. زیرا منبعی بسیار خوب برای تغذیه آنها محسوب می شود. به همین دلیل نظافت دوره ای و منظم رختخواب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

    رطوبت محیط را کاهش دهید

    این حشره ها عاشق رطوبت هستند. به همین دلیل باید با استفاده از یک رطوبت سنج، رطوب منزل خود را همیشه زیر ۵۰ نگه دارید. برای این منظور می توانید با استفاده از باز کردن پنجره ها در روزهای خنک و خشک، خشک کردن هرچه سریع تر مکان های خیس شده، استفاده از هواکش حمام، استفاده از فن، استفاده از هود و همچنین استفاده از دستگاه رطوبت گیر، سطح رطوب منزل خود را کاهش دهید.

    بخوانید!
    شرکت سمپاشی مایت با ضمانت 100%

     

    دمای محیط پایین نگه دارید

    پایین نگه داشتن دمای محیط باعث جلوگیری از ورود مایت ها نمی شود. اما با این کار می توانید از افزایش حمعیت آنها جلوگیری کنید. سعی کنید دمای خانه تان بیش از ۲۱ درجه فارنهایت نباشد.

    شلوغی را کاهش دهید

    سعی کنید وسایلی که از آنها استفاده نمی کنید را نگه ندارید. وسایلی که به آنها احتیاج ندارید را در باکس های پوشیده در مکان های دور از دسترس نگه دارید و مراقب باشید که گرد و غبار به روی آنها ننشیند.

    بین فرش و دیوار فاصله بگذارید

    فرش ها و موکت های چسبیده به دیوار پناه گاه مناسبی برای مایت ها هستند. برای کف منزل خوذ از سرامیک، سنگ و یا پارکت استفاده کنید تا راحت تر بتوانید کناره های خانه را تمیز و خشک نگه دارید. استفاده کردن از بخارشو برای فرش‌ها می تواند به از بین بردن مایت کمک کند.

     

    چگونه از شر انواع پشه مایت خلاص شویم؟

    برای خلاص شدن از شر پشه مایت بهترین راه سمپاشی است، اما لازم است بدانید که حذف کامل آنها از خانه تقریباً غیرممکن است. به همین دلیل باید تمرکز خود را بر روی کاهش آنها بگذارید.

    برای پیشگیری از رشد دوباره پشه مایت باید مناطقی که احتمال حضور دوباره آنها وجود دارد را به صورت دوره ای سمپاشی کنید. اما باید برای اینکار از یک متخصص کمک بگیرید تا بتواند با استفاده از روش های تاثیرگذار سطوح آلوده را سمپاشی کند.

    نتیجه گیری:

    در این مقاله به موضوع پشه مایت از کجا میاد پرداختیم. همچنین روش های جلوگیری و از بین بردن آنها را نیز با شما به اشتراک گذاشتیم. همانطور که می دانید سمپاشی پشه مایت بهترین راه از بین بردن آنهاست و برای این منظور شرکت کیان پاک می تواند این مشکل را به راحتی حل کند. از سپردن این کار به افراد غیر متخصص خودداری کنید، زیرا استفاده از سموم غیر بهداشتی و غیر استاندار باعث می شود سلامتی شما به خطر بیوفتد. همچنین تماس پوست با سموم غیر استاندارد و غیر بهداشتی باعث افزایش تپش قلب و یا کاهش و توقف کامل تنفس خواهد شد.

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    09906281481