بید لباس چیست؟ راه های تشخیص + نحوه از بین بردن بید لباس

از بین بردن بید فرش
  • فهرست مطالب

    بید یک مشکل رایج در بسیاری از خانه‌ها است، آنها در کابینت‌های نگهداری رختخواب ها و کمدهایی که پشم و لباس های پشمی نگهداری می شوند به راحتی جا خوش می کنند. اگر هر یک از این علائم حضور بید را مشاهده کردید شاید بپرسید که بید از کجا وارد خانه شده و احتمالاً باید به یکی روش های از بین بردن بید لباس فکر کنید. این مقاله درباره بید لباس و راه های تشخیص و نحوه سمپاشی بید اطلاعات مفیدی را دراختیار شما قرار می دهد.

    phone kin

    شعبه شمال 

    ۲۲۹۵۰۸۷۷

    phone kin

    شعبه غرب

    ۴۴۵۵۷۰۹۲

    phone kin

    شعبه شرق

    ۳۳۸۰۷۸۹۳

    phone kin

    شعبه جنوب

    ۵۵۴۱۱۰۹۶

    phone kin

    پشتیبانی

    ۰۹۹۰۶۲۸۱۴۸۱

    دانلود اپلیکیشن کیان پاک

     

    bazaar icon min 1

    direct android min

    چرا لاروهای بید لباس الیاف طبیعی را می خورند؟

    لارو بید از منابع غذایی مانند الیاف طبیعی مثل پنبه، پشم و ابریشم ، برای بقاء و رشد در محیط خود بهره برداری کند. این رفتار به دلیل سیستم گوارشی منحصر به فرد آنها است که به آنها اجازه می دهد تا مواد مغذی را از الیاف سلولز سخت موجود در این مواد تجزیه کرده و استخراج کنند.

    خوراک این حشره به دلیل توانایی آن در هضم کراتین، پروتئینی که در مو و پوست حیوانات است که به آنها اجازه می دهد از موادی مانند فرش، لباس و اثاثه یا لوازم داخلی که از الیاف طبیعی مانند پشم و ابریشم ساخته شده اند تغذیه کنند.

    حشره بید لباس با نام علمی Tineola bisselliella یک حشره کوچک و زردرنگ است که طول بدن آن معمولاً ۱۲-۹ میلی‌متر است. این حشره در سراسر جهان، به خصوص در مناطق گرم و مرطوب پراکنده است.

    بید لباس و تخم های آن به طور معمول در مناطق قفسه ها، کتابخانه ها، داخل فرش ها، قالیچه ها و همچنین در لباس ها پیدا می شوند. بنابراین، اگر لباس ها، فرش ها و سایر مواد بافته شده در محیطی با دمای گرم و رطوبت بالا نگهداری شوند، احتمال اینکه تخم بید لباس در آنجا جا بگیرد، بیشتر است و سریعا باید به فکر از بین بردن بید لباس باشید.

    روش تشخیص بید لباس

    از بین بردن بید لباس

    اگر مشکوک هستید که لارو بید به خانه شما حمله کرده است، اولین قدم این است که سعی کنید منبع آلودگی را شناسایی کنید.

    لارو بید معمولا از برگ ها و پوست درختان بید تغذیه می کند. بنابراین اگر در خانه یا اطراف خانه شما درخت بید وجود نداشته باشد، بعید است که مشکل لارو بید داشته باشید. درخت بید می تواند عامل وجود لارو بید، کنه تارعنکبوتی، شته و از این نوع آفات باشد.

    با فرض وجود درختان بید در نزدیکی شما، می توانید به دنبال علائم آلودگی مانند سوراخ های کوچک در برگ ها یا پوست درختان و همچنین تغییر رنگ یا تغییر رنگ شاخ و برگ باشید. همچنین ممکن است بتوانید خود لاروها را ببینید که به رنگ سبز یا زرد هستند و اغلب در شکاف ها یا چین های برگ ها پنهان شده اند.

    بخوانید!
    سمپاشی بید فرش + روش های از بین بردن بید فرش

    اگر هنوز مطمئن نیستید که مشکل لارو بید دارید، بهتر است با یک متخصص کنترل آفات حرفه ای مشورت کنید که می تواند به شما کمک کند تا هر گونه آفت در خانه خود را شناسایی و تشخیص دهید. آنها می توانند اموال شما را بازرسی کنند و تعیین کنند که آیا لارو بید وجود دارد یا خیر. همچنین یک دوره درمانی را برای از بین بردن آلودگی توصیه می کنند.

    در نهایت، می‌توانید با یک متخصص کنترل آفات برای از بین بردن بید لباس مشورت کنید که می‌تواند به شما در شناسایی لارو بید کمک کند.

    روش های دور کردن بید لباس

    1. بسته نگه داشتن درب ها و پنجره های خانه ، به ویژه در ساعات شب.
    2. استفاده از صافی هوا با مش چرخان و قرار دادن آن در درب‌ها و پنجره‌ها به منظور جلوگیری از ورود پروانه به داخل خانه.
    3. استفاده از لامپ‌های با رنگ کمتر مانند زرد، سبز یا صورتی به جای لامپ‌های سفید یا آبی. پروانه های بید لباس به رنگ‌های تیره و سردتر علاقه ندارند.
    4. حفظ تمیزی و بهداشت داخل خانه، به ویژه در مناطقی که پروانه‌های بید لباس فعالیت دارند.
    5. استفاده از عطرها و ادکلن های با بوی تند، چون پروانه های بید لباس عطرهای بسیار شیرین را دوست دارند.
    6. نگه داشتن محصولات خوراکی و شیرینی جات در ظروف محکم، تا از ورود پروانه به داخل آنها جلوگیری شود.
    7. استفاده از روش های طبیعی برای کنترل حشرات. برای مثال استفاده از گل هایی که مورچه ها دوست دارند و مورچه ها به عنوان یک دشمن طبیعی برای پروانه های بید لباس محسوب می شوند.
    8. نگه داشتن محیط سرد و خشک، چون پروانه های بید لباس بیشتر در محیط های گرم و مرطوب فعالیت می کنند.
    9. از محصولات شیمیایی به عنوان روش آخرین راهنمایی استفاده کنید و همیشه توصیه می شود که این محصولات با احتیاط و به صورت صحیح و با رعایت دستورالعمل های تولید کننده استفاده شوند.

    شرکت برای از بین بردن بید لباس

    نحوه از بین بردن بید لباس

    سمپاشی بید لباس یکی از روش‌های کنترل آفات و حشرات است که در طول مراحل مختلفی انجام می‌شود. مراحل سمپاشی بید لباس عبارتند از:

    1. شناسایی بید لباس: ابتدا باید مطمئن شویم که حشراتی که به دنبال کنترل آنها هستیم، واقعاً بید لباس هستند. بید لباس در نظر گرفته شده، به خوبی باید شناسایی شود تا از نتیجه مطمئن باشیم.
    2. تمیز کردن لباس‌ها: قبل از هر چیز، لباس‌ها باید به خوبی شسته شده و تمیز شوند. این کار باعث کاهش پراکندگی بید لباس و علائم زنده ماندن آنها می‌شود.
    3. آماده‌سازی محل سمپاشی: برای سمپاشی بید باید محیط را آماده کنیم. این شامل از بین بردن اشیاء اضافی، درپوش‌ها و مبلمان، پر کردن منافذ دیوار و کف است.
    4. تهیه سم بید: سم برای از بین بردن بید لباس را می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین خریداری کنید. بسته به سطح آلودگی، ممکن است به چند دور سمپاشی نیاز باشد. در این مرحله نیاز است تا دقیقاً بدانید کدام نوع سمپاشی را برای از بین بردن بید لباس در نظر بگیرید.
    5. اجرای سمپاشی: بعد از انجام سمپاشی برای از بین بردن بید لباس محیط را شستشو نکنید و حداقل ۲۴ ساعت اجازه دهید تا مواد شیمیایی جذب شود و به شکل کامل کار کنند.
      پس از گذشت ۲۴ ساعت، لباس‌های خود را درون کیسه های وکیوم کنید و در محیط تاریک و خشک نگهداری کنید. در صورت نیاز، پس از یک هفته دوباره سمپاشی را تکرار کنید.
    بخوانید!
    شرکت سمپاشی برای بید از چه سمی برای نابودی بید استفاده می کند؟

    سم برای از بین بردن بید لباس

    سوالات متداول درباره ازبین بردن بید لباس

    آیا می توان با اتو کردن و جارو برقی لارو بید را از بین  برد؟

    از بین بردن بید لباس با اتوکردن ممکن است، اما نباید به عنوان روش اصلی برای کنترل لارو بید و استفاده شود. استفاده از روش های دیگری مانند شستشو در دمای بالا، خشکشویی یا یخ زدگی می تواند بهترین راه حل باشد.

    برای  از بین بردن بید لباس می توان از جاروبرقی استفاده کرد؟

    بله، جارو برقی می‌تواند به خوبی در مقابله با لارو و از بین بردن بید لباس مؤثر باشد. اما بهتر است قبل از استفاده از جارو برقی، لباس‌ها را به دقت بررسی کرده و هر گونه لارو یا تخم بید لباس را از روی آنها با برس مناسبی پاک کنید.

    همچنین، برای جلوگیری از شیوع بیدلباس، بهتر است از جاروبرقی با فیلتر HEPA استفاده کنید .در نهایت لوله جاروبرقی را با آب گرم و صابون شسته و خشک کنید.

    توجه داشته باشید در استفاده از جاروبرقی حتما از کیسه یکبار مصرف استفاده کنید و در پایان جاروکشی، کیسه را از محیط خارج کنید.

    سخن پایانی

    اگر با مشکل حضور بید در خانه تان دست و پنجه نرم می کنید ولی نمی خواهید لباس هایتان نیز آسیب ببیند، بهتر است از خدمات یک شرکت حرفه ای برای از بین بردن بید لباس مانند کیان پاک استفاده کنید. این شرکت می تواند راه حل های موثری را برای از بین بردن بید لباس به صورت کامل و جلوگیری از آسیب به لباس ها و فرش های شما پیشنهاد دهد. پس از اتمام کار، کارشناسان ما می توانند شما را با روش های پیشگیری و مراقبت در منزل آشنا کنند تا از حمله مجدد به خانه تان جلوگیری کنید. به این ترتیب، می توانید اطمینان حاصل کنید که خانه تان بعد از درمان حرفه ای، از وجود بیدها ایمن باشد.

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای
    09906281481