حشره بید از کجا میاد؟

از بین بردن بید فرش
  • فهرست مطالب

    ممکن است فرشها یا پرده‌های خانه‌تان دچار بید زدگی شده باشد و احتمالا برایتان سوال پیش می‌آید که حشره بید از کجا میاد ؟ در این مقاله قصد داریم شما را بیش از پیش با این حشره آشنا کنیم و اطلاعات جالبی درباره بید و سمپاشی بید با شما به اشتراک بگذاریم. پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

    شعبه شمال 

    ۲۲۹۵۰۸۷۷

    شعبه غرب

    ۴۴۵۵۷۰۹۲

    شعبه شرق

    ۳۳۸۰۷۸۹۳

    شعبه جنوب

    ۵۵۴۱۱۰۹۶

    پشتیبانی

    ۰۹۹۰۶۲۸۱۴۸۱

    دانلود اپلیکیشن کیان پاک

    حشره بید به شکل غیر قابل مشاهده‌ای از طریق فضای بیرون از منزل وارد می‌شود و خودش را به تار و پود فرشها و لباس‌ها می‌چسباند. این حشرات عاشق مکان های تاریک و مرطوب هستند و منبع تغذیه آنها نیز پرزهای قالی است.

    این حشرات از بزرگ ترین دشمن‌های فرش دستباف و ابریشمی هستند و توانایی زیادی در آسیب زدن به آنها دارند. طی سالیان گذشته، در بسیاری از منازل این حشرات مشاهده شده‌اند. همانطور که گفته شد، بیدها بافت پروتئینی انواع الیاف نظیر ابریشم و پشم را می‌خورند و به تولید مثل و تکثیر شدن ادامه می‌دهند.

    اما سوال اصلی این است که چگونه می‌توان از تکثیر آنها جلوگیری کرد؟ در ادامه روشهای مختلفی را به شما آموزش خواهیم داد.

    حشره بید از کجا میاد

    نحوه پیشگیری از بید زدن فرش

    اولین مکانی که حشره بید پس از ورود به منزل خود را به آنجا می‌رساند، فرش است. زیرا فرش یکی از بهترین منابع پروتئینی برای آنها به حساب می‌آید.

    در بسیاری از موارد، بید ماده شروع به تخم گذاری درون فرش می‌کند و به سرعت تکثیر می‌شوند. سرعت عمل آنها در خوردن پشم فرش به حدی بالاست که در مدت زمانی کوتاه شما را با کچلی فرش روبرو می‌کند. زمانی که متوجه کچل شدن یا فرمی غیرعادی در فرش شدید، فرشتان دچار بیدزدگی شده است.

    آشنایی با انواع حشره بید

    این حشره در انواع مختلف یافت می‌شود و از نظر ویژگی های ظاهری تفاوت دارند. در زیر شما را با انواع آنها آشنا خواهیم کرد.

    بید مواد خوراکی

    بیدهای مواد خوراکی بیشتر در میان برنج، آرد، غلات و حبوبات مشاهده می‌شوند و بسیار خطرناک هستند. در صورت مشاهده کردن آنها بهتر است هرجه سریع تر دست به کار شوید و آنها را از بین ببرید. معمولاً می‌توان آنها را در کابینت آشپزخانه مشاهده کرد.

    بید موی سر

    نوع دیگر این حشره، بید موی سر است که در میان موی سر زندگی می‌کند و از خون تغذیه می کند. این حشره که خارش شدیدی در سر ایجاد می‌کند، معمولاً به رنگ مشکی یا شیری می‌باشد.

    بخوانید!
    بید لباس چیست؟ راه های تشخیص + نحوه از بین بردن بید لباس

    بید فرش و لباس

    این نوع حشره یکی از شایع ترین بیدها محسوب می‌شود که بیشتر در بین لوازم پشمی قابل مشاهده است. معمولاً در میان پرزهای فرش تخم گذاری می‌کنند و به مکانهای تاریک و خیس علاقه بیشتری دارند. از علائم وجود این حشره می‌توان به سوراخ سوراخ شدن لباس ها یا فرش ها اشاره کرد.

    بید رختخواب

    نوع دیگر این حشره که به بید رختخواب معروف است، معمولاً در بین تشک و بالشت قرار می‌گیرد و از پنبه‌ها و پشم‌های به کار رفته در آنها تغذیه می‌کند.

    بید فرش

    فایده حشره بید چیست؟

    دانستن این موضوع ممکن است برایتان جالب باشد که این حشره با تمام آسیب هایی که وارد می‌کند، منافعی را نیز برای انسان به دنبال دارد.

    به عنوان مثال، بدن این حشره به گونه‌ای است که در صنعت پزشکی کاربرد زیادی دارد. همچنین از طریق گرده افشانی می‌تواند به رشد مواد کشاورزی کمک کند. علاوه بر این، بیدها با جمع آوری مواد مفید گیاهان و باقی گذاشتن اضافه آنها که ارزش اقتصادی بالایی دارد، به انسان در این زمینه نیز کمک می‌کند. این حشره برای از بین بردن علف های هرز نیز کاربرد دارد.

    ضرر و زیان حشره بید

    اما در مقابل فوایدی که در بالا به آن پرداختیم، ممکن است حشره بید آسیب های اقتصادی نیز به دنبال داشته باشد. همانطور که گفته شد، بید با تغذیه از الیاف لباس ها و فرش ها و همچنین تغذیه از مواد خوراکی آسیب های زیادی به ما بزند. همچنین ممکن است حساسیت های پوستی نظیر سوزش و خارش نیز به دنبال داشته باشد.

    حشره بید از کجا میاد ؟

    در بیشتر مواقع حشره بید از طریق غلات و حبوبات وارد منازل می شوند. تخم و لارو موجود در حبوبات بعد از زمان مشخص تبدیل به پروانه و بید بالغ می شوند. در این زمان وجود بید در محیط منزل قابل مشاهده خواهد بود.

    روشهای از بین بردن حشره بید در خانه

    سشوار

    دمای بالا احتمال از بین رفتن لاروها و تخم های این حشره را افزایش می‌دهد و برای از بین بردن بید سشوار می‌تواند به ما کمک کند. با استفاده از سشوار می‌توانید گرما را به لباس های آلوده انتقال دهید و باعث از بین رفتن تخم بید شوید.

    کیسه‌های حاوی گیاهان دارویی

    گیاهان دارویی مانند رزماری، اسطوخودوس و آویشن از دفع کننده های طبیعی حشره ها محسوب می‌شوند. برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم این گیاهان را درون یک کیسه پارچه ای قرار دهید و در مکانهای آلوده بگذارید.

    بخوانید!
    سمپاشی بید فرش + روش های از بین بردن بید فرش

    استفاده از تله بید

    اولین چیزی که باید برای از بین بردن بید استفاده کنید، تله مخصوص است. این تله ها شکل های مختلفی دارد اما در تمام آنها هورمون فرومون مورد استفاده قرار گرفته است. این تله ها را باید در مکان هایی که تکثیر شده‌اند گذاشت و منتظر ماند تا بیدها به آن جذب شوند.

    چوب سدر

    بیدها نفرت بسیار زیادی از چوب سدر دارند. این چوب به صورت طبیعی حشرات را دفع می‌کند و نقش زیادی در جلوگیری از این نوع آلودگی دارند.

    جارو برقی

    جارو کردن منزل به صورت مداوم باعث می‌شود از شر بیدها خلاص شوید و یا حتی از تکثیر آنها جلوگیری کنید. با این روش می‌توانید از تکثیر آنها پیشگیری کنید.

    حشره بید

    قرص‌های نفتالین

    یکی از بهترین دفع کننده های بید، نفتالین است. نفتالین یکی از سمی ترین حشره کش ها به حساب می آید که در از بین بردن بیدها نیز تاثیر بالایی دارد. گذاشتن دو نفتالین درون یک کیسه نخی کوچک باعث می‌شود که بیدها به خاطر بوی تند آن از بین بروند.

    اسپری ضد بید

    با استفاده از روغن های معطر و ترکیب کردن آنها با آب می‌توانید یک اسپری ضد بید بسازید. یکی دیگر از روشهای طبیعی و مؤثر برای از بین بردن بید، استفاده از روغن نعناع فلفلی می‌باشد.

    برگ بو

    برگ بو، بخاطر بوی شدیدی که دارد در از بین بردن بیدها نقش تاثیرگذاری دارد.

    جمع بندی

    در این مقاله به بررسی این موضوع که حشره بید از کجا میاد پرداختیم. همچنین شما را با انواع مختلف حشره بید آشنا کردیم و روشهای مختلف از بین بردن آن را نیز با شما به اشتراک گذاشتیم. در پایان اگر می‌خواهید به صورت دائم و بدون بازگشت از شر این موجودات مزاحم راحت شوید، می‌توانید از شرکت سمپاشی کیان پاک کمک بگیرید. تیم حرفه‌ای و تعلیم دیده کیان پاک با استفاده از روشهای قطعی و تست شده، به شما در رفع این مشکل کمک می‌کند.

    آیا سمپاشی بید با ضمانت انجام می شود؟

    بله تمامی خدمات سمپاشی کیان پاک با ارائه ضمانت نامه کتبی ارائه می شود

    حشره بید از کجا میاد ؟

    بید و تخم آن بوسیله لوازم و وسایل خریداری شده یا لباس آلوده به بید وارد منزل می شو

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲۹ رای
    09906281481