ساس از چه چیزی تغذیه میکنه ؟

اقدامات بعد از سمپاشی ساس در منزل
  • بیشتر مردم با دیدن حشرات ساس با خود فکر می کنند که ” ساس از چه چیزی تغذیه میکنه ؟ “

    اگر تا به حال با حشره ساس مواجه شده‌اید، حتما می دانید که از نوع انگل های خطرناک و درعین حال نفرت انگیز هستند. ساس ها در تمام خانه شما منتشر می شوند و با مکیدن خون انسان از زندگی کردن با شما لذت می برند. از بین بردن این حشرات راحت نیست و گاهی حتی ممکن است با اقدامات غیر ایمن باعث مرگ شما شود.

    اگر از این نوع حشرات متنفر هستید، تنها تماس با شرکت کیان پاک می تواند خانه را تمیز و عاری از هرگونه حشره تحویل شما دهد. در این مقاله با حشره ساس آشنا می شوید و حتی راه های مقابله کردن با آن نیز یاد می گیرید.

     


    شعبه شمال 
    ۲۲۹۵۰۸۷۷


    شعبه غرب
    ۴۴۵۵۷۰۹۲

    شعبه شرق
    ۳۳۸۰۷۸۹۳


    شعبه جنوب
    ۵۵۴۱۱۰۹۶



    پشتیبانی

    ۰۹۹۰۶۲۸۱۴۸۱

    ساس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

    ساس ها  (Cimex lectularius L) حشرات انگلی هستند که چندین هزار سال قدمت بر روی زمین دارند.

    برای پاسخ به سوال ” ساس از چه چیزی تغذیه می کند؟” جواب این است که ساس ها از خون تغذیه می کنند، و هر بار تا ۷ میلی گرم می خورند. حتی لاروهایی که تازه از تخم بیرون آمده اند نیز انگلی هستند و سریعا به خوردن خون نیاز دارند.

    امید به زندگی هر یک ساس ۱۲-۱۵ ماه است. طول متوسط هر حشره ۵ میلی متر است. رنگ ساس ها معمولا قهوه ای تیره است، اما بسته به سن و درجه اشباع ، از سفید شفاف و زرد روشن تا قهوه ای و قرمز روشن متغیر است.

    هر ساس دارای دو شاخک است که فک ها را تشکیل می دهند که هنگام گاز گرفتن خون دریافت می کنند و مایع خاصی را به محل گزش تزریق می کنند. بدن یک حشره گرسنه یا یک حشره در “anabiosis” نازک و بیش از حد انعطاف پذیر است، له کردن آن آسان نیست.

    شکل مسطح آن چیزی است که به حشره اجازه می دهد از یک شکاف بسیار نازک عبور کند. برای آنها مشکلی نیست که وارد یک کتاب یا یک شکاف نازک شوند.

    ساس ها به طور منفعلانه وارد آپارتمان ها و سایر اماکن می شوند؛ در واقع آنها همراه با وسایل و وسایل قدیمی که توسط مردم حمل می شود، وارد محل زندگی شما می شوند.

    ساس از چه چیزی تغذیه میکنه ؟

    ساس ها چگونه زندگی می کنند؟

    بر خلاف حشرات اجتماعی، ساس ها لانه نمی سازند، آنها فرزندان خود را در پناهگاه های آماده نگهداری می کنند و پرورش می دهند. تجمع ساس ها همراه با تخم ها و لاروها اغلب در نزدیکی قربانی (میزبان) یافت می شود.

    ساس های در حال گسترش می توانند زیر لایه ای از کاغذ دیواری، تختخواب، شکاف ها و حفره ها پنهان شوند. محل غلظت و ازدیاد انگل ها را می توان با بوی مشخصی که توسط غدد بویایی خاص تولید می شود، تعیین کرد. ساس ها در شب و هنگام خواب میزبان بیشتر فعال هستند.

    در دمای معمولی اتاق و تغذیه منظم، این حشرات خیلی سریع تولید مثل می کنند، زیرا در شرایط مساعد چرخه رشد تخم ها و لاروها در زمان به شدت کاهش می یابد. تخم‌های ریز ساس در درزهای پارچه مبل، چین‌های تشک، روی سطوح چوبی مبلمان روکش شده، زیر روکش‌ها و سایر مکان‌های صعب العبور یافت می‌شوند.

    بخوانید!
    شرکت مبارزه با ساس چه راهکاری برای خداحافظی با ساس دارد؟

    ساس از چه چیزی تغذیه میکنه ؟

    خون انسان برای ساس بسیار در دسترس است، بنابراین آنها به ندرت به حیوانات حمله می کنند. اما گاهی اوقات انگل ها در طبیعت یافت می شوند. به عنوان مثال در غارها، خفاش ها با پوست نازک خود قربانی این خونخواران می شوند. مواردی نیز وجود دارد که حشرات خونخوار در مرغداری ها مستقر شده و باعث مشکلاتی در سلامتی جوجه ها می شوند.

    با این حال اصلی ترین چیزی که ساس ها می خورند، به خصوص در یک آپارتمان، خون انسان است. آنها شبگرد هستند و در ۹۰ درصد موارد مردم در طول روز متوجه آنها نمی شوند و فقط در زمان بیدار شدن از خواب که نیش های تازه ظاهر می شود متوجه حضور ساس می شوند. فعال ترین زمان برای ساس از ساعت ۳ صبح تا ۸ صبح است. به همین دلیل است که ما در برابر آنها بسیار آسیب پذیر هستیم. در واقع، در این دوره، خواب عمیقی داریم.

    یک وعده خون برای یک انگل بالغ برای یک هفته کافی است و این دلیل دیگری است که این حشرات موفق می شوند برای مدت طولانی مورد توجه قرار نگیرند. لاروها بیشتر تغذیه می کنند، اما در یک وعده غذایی ، خون کمتری می خورند و سریعتر اشباع می شوند.

    علائم حضور ساس

    اگر انسان در دسترس ساس ها نباشند، ساس از چه چیزی تغذیه می کند؟

    با ترک آپارتمان آلوده، صاحبان متوجه می شوند که حتی با غیبت طولانی افراد، ساس ها نمی میرند. یک سوال طبیعی مطرح می شود:

    ساس ها چگونه زنده می مانند؟

    وقتی صحبت از ساس به میان می آید، پاسخ ساده است: “هیچی.”

    پس چگونه می توان اسرار زندگی شگفت انگیز آنها را توضیح داد؟

    واقعیت این است که این حشرات می توانند برای مدت طولانی گرسنه بمانند. اگر صاحبان منزل یکی دو ماه در خانه نباشند، آفات اصلا متوجه این موضوع نمی شوند. در صورت روزه داری طولانی تر، فعالیت بیولوژیکی آنها به حداقل می رسد. ساس ها تولید مثل خود را متوقف می کنند.

    در چنین حالت منفعل، بدون غذا ، حشره می تواند حدود یک سال زنده بماند. اگر اقدامات جامعی برای حذف و مبارزه با ساس با کمک شرکت کیان پاک انجام نشود، انگل ها به راحتی می توانند برگردند.

    ساس ها چگونه به بدن انسان آسیب می زنند؟

    وجود ساس در یک آپارتمان می تواند منجر به مشکلات و ناراحتی های قابل توجهی می شود. آثار گزش ساس به شکل نقاط قرمز یا تاول بر روی صورت، گردن و سایر نقاط برجسته باعث ناراحتی شما می شود.

    گاهی این گزش ها منجر به آلرژی نیز می شود. بدن شما هنگام واکنش به مواد موجود در بزاق ساس ، نیش حشرات با تاول های قرمز متورم می شود و بیشتر پوست اطراف آنها کهیر و اریتم ایجاد می کند. به مرور این ها سبب خارش شدید و آلرژی بدن می شوند.

    بی خوابی می تواند هم بر اساس گزش ساس ها و هم در پس زمینه استرس هنگام تماس با ساس ظاهر شود.

    بخوانید!
    سمپاشی ساس در تهران به صورت 100 درصدی بدون نیاز به شستشو

    فضولات ساس به شکل نقاط سیاه روی کاغذ دیواری، مبل و جاهای دیگر زیبایی خانه را خراب می کند. در موارد پیشرفته ممکن است نیاز به تعویض پارچه یا خرید مبلمان جدید باشد. اگر ساس نادیده گرفته شود، به حدی گسترش می یابد که زندگی در آپارتمان را غیرممکن می کند. بنابراین لازم است به محض مشخص شدن مشکل با آنها با شرکت سمپاشی کیان پاک تماس بگیرید تا این حشرات را بدون نیاز به شستشو از بین ببرند.

    گزش ساس

    اقدامات کنترل ساس چیست؟

    هیچ ارتباط مستقیمی بین نظافت و ساس وجود ندارد. اما شرایط غیربهداشتی مساعدترین عامل برای تکثیر و مهاجرت ساس ها می باشد. با علائم زیر می توانید متوجه وجود ساس در خانه شوید:

    • لکه های سیاه بر روی مبلمان و دیوارها
    • پوست متورم
    • بوی بد

    برای مقابله کردن با ساس ها ابتدایی ترین کار تماس با شرکت خدمات سمپاشی ساس کیان پاک است. این شرکت در کسری از زمان به خانه ی شما می آیند و در زمان کوتاهی تمام حشرات خانه شما را از بین می برند.

    ساس ها در دمای زیر ۲۰- و بالای ۵۵ درجه سانتیگراد می میرندو پس لباس ها و ملحفه های موجود را در دمای ۵۵-۶۰ درجه سانتیگراد بشویید.

    راه دیگر برای مقابله با ساس، ضدعفونی اتاق با محلول های امولسیونی عوامل حشره کش است. با توجه به ترکیب، ترکیبات ارگانوفسفره و پیرتروئیدها مؤثرترین و گسترده ترین هستند. در مبارزه با ساس ها از نئونیکوتینوئیدها، اسید بوریک، فنیل پیرازول ها و کاربامات ها نیز استفاده می شود. اما این راه می تواند سبب انتقال مواد شیمیایی به شما و حتی کودکانتان شود.

    خلاصه مقاله

    در بالا توضیح دادیم که ساس از چی تغذیه میکنه . ولی برای از بین بردن این حشره از راهکارهای خودسرانه پرهیز کنید. در مرحله اول جهت مشاوره با یک شرکت معتبر سمپاشی مانند کیان پاک تماس بگیرید. خدمات مشاوره کاملا رایگان می باشد.

    ساس از کجا می آید؟
    اساسا محل زندگی ساس در محل هایی بیشتر است که از دام ها نگهداری می شود . از آنجا که غذای ساس خون است و می تواند از خون انسان هم تغذیه کند منازل آپارتمانی هم می تواند بستر خوبی برای زندگی و زاد و ولد ساس ها باشند. نقل و انتقال ساس از منزلی که آلوده به ساس است به منزل دیگر می تواند از طریق لباس ساکنین منزل انچام شود. بطوریکه به لباس ساکنین چسبیده و در منزل دیگر از لباس جدا می شود. وسایل حمل و نقل عمومی نیز می تواند کمک زیادی به این نقل و انتقالها بکند.
    سمپاشی ساس بوسیله گاز چگونه انجام می شود ؟
    با پیشرفت شرکت های سمپاشی در چند سال اخیر ، توانسته اند از موادی استفاده کنند که از خود دود و گاز تولید می کنند. در این روش شما هیچگونه شستشویی بعد از سمپاشی ساس نخواهید داشت و در خصوص از بین رفتن ساس و تخم ساس ، شرکت سمپاشی می تواند ضمانت نامه صد در صدی به شما بدهد.

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    09906281481