شرکت سمپاشی سوسک چوبخوار از چه روشی برای مقابله با آن استفاده می‌کنند؟

  • همانطور که از اسم این توع سوسک مشخص است، غذای مورد علاقه آنها چوب درختان و محصولات چوبی می باشد. از آنجاییکه سوسک چوبخوار عادت به سوراخ کردن چوب و نفوذ در بافت چوبی دارند، معمولا تزریق سم مایع فایده ای نداشته و بایستی از سموم گازی استفاده شود. برای این کار توصیه می کنیم از شرکت سمپاشی سوسک چوبخوار کیان پاک مشاوره رایگان دریافت کنید.

     

    شعبه شمال 
    ۲۲۹۵۰۸۷۷

     

    شعبه غرب
    ۴۴۵۵۷۰۹۲

     

    شعبه شرق
    ۳۳۸۰۷۸۹۳

     

    شعبه جنوب
    ۵۵۴۱۱۰۹۶

     

    پشتیبانی

    ۰۹۹۰۶۲۸۱۴۸۱

    دانلود اپلیکیشن کیان پاک

    خدمات شرکت سمپاشی سوسک چوبخوار

    اولین کاری که توسط شرکت سمپاشی سوسک چوبخوار باید انجام دهد، کاهش رطوبت چوب به کمتر از ۲۰ درصد رطوبت است. معمولا این شرکت ها شروع به کاهش دمای وسیله آلوده شده می‌کنند.

    برای تعیین میزان رطوبت چوب می توان از رطوبت سنج استفاده کرد. گرمای مرکزی، موانع بخار و تهویه کافی می تواند به کنترل رطوبت کمک کند.
    الوارهای زبر باید در کوره خشک شوند تا تمام مراحل سوسک از بین برود. کاهش رطوبت ممکن است برای کنترل کامل آلودگی های پودری پس از سوسک کافی نباشد.

    شرکت سمپاشی سوسک چوبخوار

    کنترل هجوم سوسک

    کارشناسان شرکت سمپاشی سوسک چوبخوار بر این باورند که چند گزینه مختلف برای کنترل سوسک های چوبخوار وجود دارد. انتخاب بهترین رویکرد به عواملی مانند میزان آسیب، احتمال آلودگی مجدد و هزینه‌ سمپاشی بستگی دارد که افراد مایل به پرداخت آن هستند.
    سوسک چوبخوار به آرامی به چوب آسیب می رساند. به همین دلیل باید با یک برنامه کنترل شده این هجوم را مدیریت کنید. بدون عجله و شتاب زدگی به دنبال یک راه حل اصولی با به کارگیری سم مخصوص سوسک باشید.

    پیشگیری از ورود سوسک

    سوسک‌های چوبخوار، به‌ویژه لیکتیدها و بوستریکیدها، معمولاً به‌صورت طبیعی یا همراه محصولات تولیدی مانند کفپوش، کابینت، قالب گیری، پانل، مبلمان و… وارد ساختمان‌ها می‌شوند.

    آلودگی پس از اره شدن چوب به الوار و سپس قرار گرفتن در انبار یا در حین حمل و نقل و توزیع اتفاق می افتد. برای سازندگان چوب عاقلانه است که محموله های دریافتی را قبل از این که آنها را به محصولات نهایی تبدیل کنند، از نظر علائم وجود سوسک بررسی کنند. چوب مشکوک نباید استفاده شود، به خصوص اگر سوراخ های تازه روی آن وجود داشته باشد.

    بسیاری از بدترین عوامل هجوم سوسک چوبخوار، استفاده از الوارهای قدیمی یا انباشته چوب برای پانل کردن اتاق یا ساختن یک اضافات رخ می دهد.

    سوسک های چوبخوار تخم های خود را فقط در چوب لخت و ناتمام می گذارند. سطوحی که رنگ آمیزی شده، لاک زده، رنگ آمیزی شده و یا به شکل دیگری مهر و موم شده اند، عموماً از حملات بعدی در امان هستند.

    تعویض چوب

    از دیگر راهکارهای پیشنهادی از شرکت سمپاشی سوسک‌ چوبخوار تعویض الوار کهنه است. اغلب، نشانه‌های فعالیت سوسک محدود به بخش‌های کوچک کفپوش یا چند قطعه قالب‌گیری، تزئینات و غیره می‌شود.

    بخوانید!
    روشهای سمپاشی سوسک ریز کابینتی

    کارآمدترین روش شرکت سمپاشی سوسک چوبخوار، اغلب برداشتن و تعویض آنها همراه با هر تخته یا تکه‌ای که مستقیماً در مجاورت آن قرار دارند، برای احتیاط است.

    این امر به ویژه زمانی صادق است که آسیب ناشی از بوستریکیدها باشد. همانطور که اشاره شد، این سوسک‌های چوبخوار پس از بیرون آمدن در داخل خانه برای هجوم مجدد چوب مشکل دارند، زیرا در آن نقطه، بیشتر سطوح غیر قابل نفوذ خواهند بود و رطوبت در حال کاهش است.

    هنگام تعویض بخش های کفپوش، گاهی اوقات مشکلاتی در تطبیق سطح کف موجود ایجاد می شود. اگر چنین است و کل کف نیاز به سمباده‌زنی و صاف‌کاری دارد، اغلب عاقلانه است که حداقل شش ماه صبر کنید تا سوراخ‌های بیشتری ظاهر شود و تخته‌های اضافی نیاز به تعویض داشته باشند.

    گرمای کنترل شده

    اکثر مواقع شرکت سمپاشی سوسک چوبخوار از روش مدرنی به نام گرمای کنترل شده استفاده می‌کند. به عبارت دیگر کشتن سوسک‌های چوب‌بر در اجزای داخلی مانند کف‌ها و کابینت‌ها دشوار است، امکان زدودن هجوم مبلمان و اشیاء مشابه در محفظه حرارتی وجود دارد.

    شرکت سمپاشی سوسک چوبخوار از اتاقک های حرارتی ثابت و قابل حمل در اندازه های مختلف استفاده می کنند. دماهای مورد استفاده یا برای سوسک‌های چوبخوار مشابه دمای مورد استفاده برای ساس (۱۲۰ تا ۱۳۵ درجه فارنهایت) است.

    اگرچه زمان‌های قرار گرفتن در معرض حرارت ممکن است بسته به ضخامت چوب تا ۲۴ ساعت متغیر باشد. این حشرات را نیز می توان با قرار دادن اقلام کوچکتر مانند کنده کاری روی چوب و قاب عکس در انجماد عمیق (۰ درجه فارنهایت) به مدت ۳ تا ۷ روز، باز هم بسته به ضخامت چوب، از بین ببرد.

    سم سوسک

    از دیگر روش های موثری که شرکت سمپاشی سوسک چوبخوار پیشنهاد می‌دهند، استفاده از سموم مخصوص است. حشره کش های مختلفی برای درمان چوب های آلوده به سوسک استفاده می شود. حشره کش های معروف به بورات ها بیشترین استفاده را برای این منظور دارند.

    اسپری‌های بورات پتانسیل نفوذ و کشتن سوسک‌ها را در داخل چوب و همچنین سوسک‌هایی که به سطح چوب وارد یا خارج می‌شوند را دارند. عمق نفوذ به رطوبت چوب بستگی دارد. هر چه چوب میراگر باشد، بورات ها عمیق تر نفوذ می کنند. از دو فرمول مختلف Bora-Care و Tim-bor استفاده می شود. هر دو محصول عملا غیر سمی و بی بو هستند.

    شرکت سم پاشی سوسک چوبخوار

    توصیه شرکت سم پاشی سوسک چوبخوار

    چرخه زندگی سوسک چوبخوار از ۳ ماه تا یک سال متغیر است. لاروهای در حال ظهور می توانند بالغ شوند و سوسک های بالغ تا یک سال عمر می کنند. اگر چوب خیلی خشک باشد (کمتر از ۱۵% رطوبت)، عمق نفوذ سم ممکن است فقط تا ۱/۴ اینچ رخ دهد. برای حل این مشکل ابتدا چوب را با آب اسپری کنید تا رطوبت آن افزایش یابد.

    استفاده‌ از بخور :

    بخور یک روش اساسی برای جلوگیری از آسیب بیشتر است. معمولا این روش زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که روش های دیگر شکست خورده باشد.

    بخوانید!
    هزینه سمپاشی سوسک آشپزخانه به چه عواملی بستگی دارد؟

    بخور دادن در جایی که استفاده از سموم بورات مانند فضاهای تنگ و دشوار و غیرقابل نفوذ است سودمند است. بخور برای سوسک های بالغ یا لاورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل، اگر چوب در معرض سوسک های بالغ قرار گیرد که به دنبال تخم گذاری هستند، بخور از آلودگی مجدد در آینده جلوگیری نمی کند.

    بخورهای فعلی حاوی سولفوریل فلوراید در برابر سوسک‌های چوب بر کمتر از آنهایی که حاوی متیل بروماید هستند، موثر می باشند. در نتیجه، دفع آلودگی ممکن است موفقیت آمیز نباشد.

    هنگامی که هجوم (معمولاً آنوبیدها) به دیوارها، بین طبقات و سایر مناطقی که دسترسی برای درمان سطح یا حذف چوب غیرعملی است، گسترش یافته باشد، ممکن است بخور سازه ضروری باشد.

    بهترین راه برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، تشخیص زودهنگام و یک یا چند اقدام اصلاحی است که قبلا ذکر شد. اقلام قابل حمل مانند مبلمان را می توان به طور موثرتر و با هزینه کمتری نسبت به بخور کردن کل ساختمان بخور داد. اقلام آلوده در زیر برزنت ها یا طاق ها قرار می گیرند تا غلظت گاز در سطح مناسب حفظ شود. برخی از شرکت های کنترل آفات این خدمات را به مشتریان ارائه می دهند

    شرکت سمپاشی

    جلوگیری از ورود سوسک

    اسپری به رنگ، پلی اورتان یا سایر پوشش های دافع آب می توانند کمک بزرگی برای جلوگیری از ورود این حشرات باشند. درواقع این حشران درصورت مواجهه با این مواد داخل چوب نفوذ نمی کند.

    به همین دلیل، محصولات استفاده محدودی برای درمان هجوم در مناطق زندگی منازل دارند. آنها اغلب برای کنترل و جلوگیری از هجوم سوسک های چوبخوار به تیرچه ها، تیرها، آستانه ها، ناودانی ها و سایر عناصر ساختاری ساختمان ها استفاده می شوند.

    اسپری‌های بورات گاهی برای درمان کف‌پوش‌های چوب سخت آلوده به سوسک استفاده می‌شوند، که ابتدا نیاز به سنباده زدن برای حذف هرگونه پوشش دارد.

    استفاده از بورات به ندرت پیشنهاد می شود،زیرا در ساختمان‌های تحت کنترل دما، میزان رطوبت کفپوش‌های چوبی حدود ۱۰ درصد است. نفوذ بورات به چوب در این خشکی حداقل خواهد بود و احتمالاً تأثیر کمی بر رشد لاروها خواهد داشت.

    جمع بندی

    سوسک چوبخوار تحرکات مخرب خود را به آرامی انجام می دهد. از این بابت بعد از مطلع شدن از وجود این نوع از سوسک، دچار استرس و نگرانی نشوید و از اقدامات زودهنگام و بدون تخصص خودداری کنید. شما می توانید با کارشناسان شرکت سمپاشی سوسک چوبخوار کیان پاک تماس بگیرید. آنها راه حل های مناسبی بسته به نوع سازه یا وسیله ای که آلوده به سوسک چوبخوار شده به شما پیشنهاد بدهند. گاها اقداماتی غیر از سمپاشی سوسک چوبخوار وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    09906281481