علائم حضور حشره ساس چیست ؟

ساس
  • فهرست مطالب

    حشره ساس که معمولاً به رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز مشاهده می‌شود و به اندازه یک دانه سیب است می‌تواند به سلامت روحی و روانی افراد صدمه وارد کرده و زندگی انسان ها را با اختلال مواجه کند. نگاهی موشکافانه به ساس ها می اندازیم. ساس ها چه هستند؟ ساس از کجا می آید؟ کجا در کمین هستند و چگونه قبل از اینکه شما را پیدا کنند شناسایی ساس را آغاز کنیم؟ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا جواب این سوالات را بیابید.
    حشره ساس چیست ؟
    آیا حشره ساس می تواند عامل انتقال بیماری باشد؟
    از کجا بفهمیم در منزل ما ساس وجود دارد؟
    از چه نوع سمی می توانیم برای مقابله با حشره ساس استفاده کنیم؟

     


    شعبه شمال 
    ۲۲۹۵۰۸۷۷


    شعبه غرب
    ۴۴۵۵۷۰۹۲

     

    شعبه شرق
    ۳۳۸۰۷۸۹۳

     


    شعبه جنوب
    ۵۵۴۱۱۰۹۶

     


    پشتیبانی کیان پاک
    ۰۹۹۰۶۲۸۱۴۸۱

     

    حشره ساس چیست

    حشره ساس چیست ؟

    ساس حشره ای است که در دسته نیم بالان و در خانواده Cimicidae قرار می گیرد. ابعاد این حشره مقداری از کک بیشتر بوده و می توان آن را در لای درز تشک، پتو، لوازم چوبی و قرنیز و… مشاهده نمود.

    مراحل چرخه زندگی این حشرات تختخوابی، تخم ، نمف و بالغ است. دلیل اینکه ساس تختخوابی نیز نامیده می‌شوند این است که آ‌نها تشک‌ها ، فریم‌های تختخواب و جعبه‌های چوبی را برای زندگی ترجیح می‌دهند.

    ساس تختخوابی در هنگام تخم گذاری در تختخواب، تخم خود را در امتداد لبه های تشک یا اطراف دکمه ها قرار می دهند. تخم‌ همچنین می‌تواند به سطوح سخت بچسبد.

    در شرایط مساعد، حشرات می توانند به طور کامل در عرض یک ماه رشد کنند و سه یا چند نسل در سال تولید کنند. ماده‌ها برای تخم‌گذاری احتیاج به یک وعده غذایی دارند.

    حشرات ریزی که تازه از تخم در می آیند شروع به تغذیه فوری می‌کنند، تخم‌ها حدود یک الی دو هفته به نمف تبدیل می‌شوند. در دمای اتاق به همراه یک منبع غذایی در دسترس، دوره رسیدن به بلوغ آنها ۱۴ تا ۳۰ روز طول می‌کشد.

    آنها قبل از اینکه بزرگسال شوند، ۵ بار پوست ریزی می‌کنند. این حشرات خیلی زود پس از بلوغ تولید مثل می‌کنند، بنابراین زمان به دنیا آمدن ساس تا زمان تخم‌گذاری ۴ تا ۹ هفته تحت شرایط مطلوب است.

    متوسط طول عمر ساس ۶ تا ۱۲ ماه است و در طول این زمان هر ۱۰ روز غذا می‌خورند و می‌توانند ماه ها بدون وعده غذایی (خون) دوام بیاورند.

    حشره ساس بیشتر در در محیط های تاریک و در هنگام شب فعالیت کرده و انسان و حیوانات خانگی را می گزد. به طور معمول جانداران خونگرم همچون انسان،گربه،سگ،خرگوش ها و غیره به عنوان منبع اصلی تغذیه برای ساس به شمار می رود.

    تا اینجا تا حدودی به این سوال که حشره ساس چیست پاسخ داده شد.

    حال سوال اینجاست که در چه مکان هایی احتمال حضور آنها بیشتر است؟

    حشره ساس را می توان در ویلاها و منازل مسکونی، خوابگاه‌، زندان، بیمارستان، خانه سالمندان، سربازخانه، آرایشگاه، باشگاه و غیره مشاهده نمود.

    این جانداران موذی می توانند در کف خانه ها، مابین لوازم منزل و لوازم ورزشی، پشت کاغذ دیواری، داخل کمدها و درهای چوبی، سازهای چوبی، بین پشتی ها و تشک ها پنهان شده و در هنگام شب در حالی که جاندار خونگرم در کمترین میزان فعالیت خودشان هستند، از آنها تغذیه کنند.

    شما ممکن است تعدادی از این علائم و یا همه آنها را در منزل و یا محل کار خود مشاهده کنید.

    بهترین و مطمئن ترین راه برای تشخیص حشره ساس در منزل کمک گرفتن از افراد متخصص در این حوزه است. شما می توانید با کمک متخصصین و تکنسین های شرکت سمپاشی ساس کیان پاک از وجود حشرات موذی همچون ساس در منزل و محل کارتان مطمئن شوید. متخصصین ما در تمام ایام هفته آماده پاسخگویی به ابهامات شما هستند.

    اقدامات بعد از سمپاشی ساس

    اقدامات بعد از سمپاشی ساس و مراکز سمپاشی ساس

    بیماری های انتقال یافته از حشره ساس چیست ؟

    شاید این سوال به ذهنتان رسیده باشد که آیا تا به حال گزارشاتی مبنی بر انتقال بیماری توسط حشره ساس به دست رسیده است؟

    بخوانید!
    اقدامات بعد از سمپاشی ساس چیست؟

    با توجه به مطالعاتی که تا سال ۱۴۰۲ انجام شده است، نشان می دهد که ساس ها به صورت مستقیم، عامل انتقال بیماری نمی توانند باشند و در حالت کلی، ساس ها فقط باعث بیماری های زمینه ای در انسان می شوند.

    • واکنش های آلرژیک نسبت به نیش ساس
    • عفونت و زخم های پوستی بر اثر خارش
    • آسیب به سلامت روان
    • کم خونی

    مشکلات پوستی ناشی از گزیده شدن توسط ساس

    معمولاً افراد و حیوانات پس از گزیده شدن توسط ساس در محل گزش، احساس خارش می کنند. پوست در این شرایط ملتهب و کمی قرمز می شود. اما این علائم در همه افراد یکسان نیست و در برخی افراد می تواند با نشانه های شدیدتری همراه شود.

    یک سوال مهم که در ذهن افراد خطور می کند این است که چرا در یک خانواده ۴ یا ۵ نفره همه اعضاء منزل دچار گزش نمی شوند و گاها فقط یک نفر مورد حمله و گزش ساس قرار می گیرد؟

    پاسخ این سوال را در ضرب المثل های قدیم ایرانیان آمده است و آنرا به شیرین گوشتی فرد مبتلا ارتباط می دادند. اما در اصل ارتباط به واکنش آلرژیک بدن افراد دارد. ۳۰ تا ۴۰ درصد افرادی که در بدنشان گزش ایجاد می شود، بدنشان واکنش آلرژیک نشان نمی دهد و این گزش های ساس و دیگر حشرات باعث کم خونی در این افراد می شود.

    در مواقع حتی اگر به گمانتان یکی از افراد دچار گزش می شود سریعا با شرکت سمپاشی ساس تهران تماس بگیرید تا مشاوره های بیشتر در خصوص سم پاشی ساس و قیمت سمپاشی ساس را به شما بدهند.

    نکته مهم: لازم به ذکر است که به طور معمول آثار گزش ساس باید طی ۷ الی ۱۴ روز به طور کامل بهبود پیدا کند. چنانچه علائم ساس زدگی بیش از ۱۴ روز ادامه پیدا کرد، باید روند درمانی آن را با کمک یک پزشک آغاز کنید.

    آسیب به سلامت روان در اثر گزش ساس

    زندگی در خانه ای که در آن ساس وجود دارد، می تواند آسیب های جدی به سلامت روان ساکنین وارد کند. استرس و اضطراب از گزیده شدن توسط ساس، بی خوابی بر اثر خارش های پوستی و واکنش های سیستماتیک از تاثیرات مخرب روانی وجود حشره ساس در منزل است.

    شرکت سمپاشی برای ساس

    روش مبارزه با حشره ساس چیست ؟

    همانطور که در پاراگراف های قبلی اشاره شد ساس ها حشراتی هستند که می توانند در بخش های غیر قابل دسترس منزل، پنهان شده و تولید مثل کنند. در نتیجه مبارزه و نابودی ساس کار چندان ساده‌ ای نیست!

    در حال حاضر روش های خانگی مختلفی از قبیل استفاده از اسپری های حشره کش، استفاده از الکل و غیره برای مبارزه با ساس وجود دارد.

    اما این روش ها نتیجه مطلوب و ۱۰۰ درصدی به ما نمی‌دهد و احتمال آن که تخم ساس از بین نرود و بعد از حدود ۱۴ روز دوباره شاهد حضور ساس های جوان و گرسنه باشیم، زیاد است.

    با پیشرفت تکنولوژی امروزه از شیوه های نوینی برای مبارزه با حشره ساس استفاده می شود که سمپاشی ساس با گاز از بهترین روش ها است.

    برای این کار باید از یک متخصص مهار آفات کمک بگیرید. زیرا استفاده از این روش برای افرادی که تخصصی در استفاده از گاز ندارند می تواند آسیب های جدی به وجود بیاورد.

    در حال حاضر شرکت های سمپاشی زیادی در تهران مشغول به فعالیت هستند که شما می توانید با کمک آنها اقدام به نابودی حشرات موذی موجود در منزلتان کنید.

    بهترین سم برای مقابله با حشره ساس چیست ؟

    روزانه ما تماس های بسیاری را از افراد دریافت می کنیم که سوال آنها این است که بهترین سم برای نابودی ساس چیست ؟

    متاسفانه تعدادی از افراد به صورت خودسرانه، قصد دارند که عملیات مبارزه با حشرات موذی را شروع کنند و به دنبال همین امر اقدام به خرید سم ساس می کنند. اما بعد از تهیه سم چند سوال وجود دارد:

    بخوانید!
    سمپاشی ساس راه حل اول و آخر برای خلاصی از شر این حشره

    آیا در انتخاب سم مناسب و تاثیر گذار، مهارت کافی دارید؟

    آیا می دانید از چه مقدار سم برای نابودی کامل ساس ها استفاده کنید؟

    آیا با شیوه های صحیح سمپاشی ساس آشنایی دارید؟

    اقدامات قبل و بعد سمپاشی ساس را به خوبی اجرا می کنید؟

    پس شما با استفاده از سموم غیر استاندارد و نا مربوط می توانند حشرات موذی موجود در محیط را نسبت به سموم مقاوم کنید و بعد از آن دفع حشرات سخت تر خواهد شد.

    توصیه می کنیم که انتخاب و خرید سم برای سمپاشی و مبارزه با جانداران و حشرات موذی منزل خود را به شرکت های فعال در این زمینه بسپارید. شرکت کیان پاک با داشتن ده سال تجربه در زمینه سمپاشی ساس از بهترین و قوی ترین سم برای سمپاشی استفاده می کند.

    نام حشره موذیحشره ساس
    محل زندگیمکان های تاریک همچون درزها
    روش هاس مقابله با ساسسمپاشی ساس
    علائم وجود ساس در خانهوجود لکه های مشکی بر روی ملحفه و یا رو بالشی و…
    رنگقهوه ای مایل به قرمز

    حشره ساس چیست

    علائم حضور ساس در منزل

    انسانها در مراحل اولیه حضور ساس در منزل گاها به خاطر گزش های شبانه مشکوک به حضور حشره ای در منزل خود می شوند.

    البته در بیشتر اوقات افراد با محل گزش حشرات به سادگی برخورد می کنند و گمان خود را بر نیش پشه می گذارند.

    در مواقعی که گزش ها پی در پی باشند و شب های متوالی این گزش ها ادامه دار شد بایستی به دنبال حضور حشره ای باشید که در منزل شما جا خوش کرده است.

    اگر به دنبال علائم حضور ساس در منزل خودتان هشتید باید مرحله به مرحله جلو بروید. مراحل پیدا کردن ساس به روش های زیر می باشد:

    ۱_ محل دوخت بالشت، رختخواب و خوشخواب خودتان را کاملا بررسی کنید اگر خود ساس را ندیدید احتمالا با لکه های قهوه ای که مدفوع ساس هستند مواجه می شوید.

    ۲_خوشخواب را از محل تخت جدا کنید. محل اتصال خوشخواب و تخت محلی برای استراخت ساس ها می باشد.

    ۳_ ساس ها در مراحل رشد خودشان پوست اندازی می کنند و حضور لایه های پوست و انباشت آنها در محلی خاص می تواند شما را به فکر بیندازد.

    ۴_ درز و محل نشیمن مبل خود را به خوبی بررسی کنید. گاها لایه های سفید رنگ متوالی می تواند شما را از محل تخم گذاری ساس مطلع کند.

    سخن پایانی

    در این مقاله به صورت مختصر بررسی کردیم که حشره ساس چیست و علائم حضور ساس در منزل چه چیزهایی می تواند باشد و چگونه می تواند زندگی انسان ها را با اختلال مواجه کند. همچنین راه های مقابله و پیشگیری از ورود حشره ساس به منزل را برای شما شرح دادیم. در انتهای مقاله بهترین روش را که کمک گرفتن از شرکت سمپاشی ساس می باشد را بررسی کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و درخواست سمپاشی می توانید با شماره های درج شده در مقاله حشره ساس چیست تماس گرفته تا پشتیبانان ما پاسخگوی سوالات و ابهامات شما باشد.

    چگونه از وجود ساس در منزل مطلع شویم؟

    در مرحله اول ساکنین منزل معمولا با گزش های پشت سرهم به وجود حشره ساس مشکوک می شوند. شما می توانید درزهای دوخت بالشت و پتوها را بازرسی کنید. محل دوخت تشک های خوشخواب محل خوبی برای مخفی شدن ساس می باشند. مبلمان ، کشوی لباسها و کمد رختخواب ها را بررسی کنید.

    سمپاشی ساس در چند مرحله انجام می شود؟

    با تجربه بیشتر و آگاهی به روز ، کارشناسان کیان پاک توانسته اند عملیات سمپاشی ساس را در یک مرحله و با کوچکترین به هم ریختگی منزل شما انجام دهند. متخصصین کیان پاک این ضمانت کتبی را به شما می دهند تا عملیات از بین بردن ساس محل زندگی شما با یکبار سمپاشی به پایان برسد.

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای
    09906281481