سمپاشی زنبور در چه مواقعی باید انجام شود ؟

  • فهرست مطالب

    حضور زنبور عمدتا در خانه‌هایی که بچه‌های کوچک دارند می‌تواند مشکل ساز باشد. همچنین برای کسانی که به نیش زنبور و حشرات دیگر آلرژی دارند، زندگی در نزدیکی زنبورها می‌تواند خطرناک و حتی تهدید کننده باشد. اگر احساس می‌کنید که تعداد زنبورها در اطراف خانه شما افزایش یافته است، سمپاشی زنبور می‌تواند گزینه خوبی برای مقابله با این مشکل باشد. اما سم پاشی زنبور درچه مواقعی باید انجام شود؟ بهترین راه برای ازبین بردن زنبورها چیست؟ با مجموعه کیان پاک همراه باشید تا نکات مهمی را در مورد بهترین زمان سمپاشی زنبور به اشتراک بگذاریم.

     

    phone kin
    شعبه شمال 
    ۲۲۹۵۰۸۷۷

     

    phone kin
    شعبه غرب
    ۴۴۵۵۷۰۹۲

     

    phone kin
    شعبه شرق
    ۳۳۸۰۷۸۹۳

     

    phone kin
    شعبه جنوب
    ۵۵۴۱۱۰۹۶

     

    phone kin
    پشتیبانی

    ۰۹۹۰۶۲۸۱۴۸۱

    دانلود اپلیکیشن کیان پاک

    bazaar icon min 1

    direct android min

    زنبورها برای چرخه‌ طبیعت مهم هستند، زیرا وقتی شهد گلها را جمع آوری می‌کنند می‌توانند گرده گیاهان را که برای رشد آنها لازم می باشد را فراهم کنند. ولی اگر زنبورهای عسل تصمیم بگیرند که در اطراف خانه شما کندو بسازند، می‌توانند برای شما دردسر ساز شوند. زنبورها تقریباً در هر جایی که غذای زیادی وجود داشته باشد و هیچ مزاحمتی وجود نداشته باشد، لانه می‌سازند و جمعیت آنها به مقدار غذای موجود وابسته است.سمپاشی زنبور

    سمپاشی زنبور در چه مواقعی باید انجام شود؟

    زنبورها زندگی اجتماعی دارند و به تنهایی در یک محل دیده نمی‌شوند و آنها را می‌توان در مکانهای مختلف مانند باغ‌ها، پارک‌ها، گلخانه‌ها، بوستان‌ها و مکانهای پر از شکوفه و گل یافت کرد. از نحوه جمع شدن زنبورها شما متوجه خواهید شد که آنها در حال تشکیل دادن یک کلنی جدید هستند.

    از علائم این تجمع، اتصال زنبورها به هر شاخه یا مکان دیگر است. معمولا زنبورهای پیشاهنگ به عنوان مامور برای جستجوی خانه جدید یا کندو فرستاده می‌شوند.

    بسته به مکانی که در آن زندگی می‌کنید، از اواسط بهمن تا اواسط تیرماه می‌توانید زنبورها را ببینید. پس بهترین زمان سم پاشی زنبور در این محدوه زمانی است.

    بهتر است سم پاشی زنبور را در شب انجام دهید. از آنجاییکه همه اعضای کلنی در کندو هستند، می‌توانید تخم‌ها، لاروها، زنبورهای کارگر و ملکه را همزمان از بین ببرید. اگر از سم برای کشتن زنبورهای کلنی استفاده می‌کنید، لازم نیست نگران بازگشت دوباره زنبورها به نزدیکی محل سکونت خود باشید.

    بخوانید!
    مقابله با زنبور با شرکت مبارزه با زنبور کیان پاک

    زنبورها به سم واکنش نشان می‌دهند و در مدت کوتاهی از بین می روند. اگر توانایی آن را ندارید که به محل اجتماع اصلی آنها (کندو) برسید و نمی توانید سم پاشی زنبور ها را خودتان انجام دهید و آنها را دفع کنید، می توانید از شرکت کیان پاک با متخصصان کارآمد و آخرین تجهیزات و تکنولوژی جهت اقدام به سمپاشی زنبورها کمک بگیرید. توجه داشته باشید که نزدیک شدن به زنبورها، آنها را تحریک می‌کند و عواقب بدی به همراه خواهد داشت.

    سم پاشی زنبور

    بهترین مکان ها برای سم پاشی زنبور

    زنبورهای عسل از جمله حشراتی هستند که معمولا اجتماعی زندگی می‌کنند و حتی در بالکن و سقف کاذب منازل می توانند کلنی ایجاد کنند.

    رفتار زنبورها و تجمع آنها به شما اطلاع می‌دهند که آنها در حال سازماندهی یک کلنی جدید هستند. همچنین به یاد داشته باشید که گونه‌های مختلفی از زنبورها وجود دارد و آنها بر حسب گونه، لانه‌هایی با اندازه و ظاهر متفاوت می‌سازند.

    لانه‌های زنبور عسل همیشه کروی شکل نیستند و لانه‌های خود را تقریباً در هر مکانی که بهترین و مناسب‌ترین شکل می‌سازند. در زیر بهترین مکان های تجمع زنبورها را فهرست می‌کنیم تا بتوانید سریعا آنها را پیدا کنید:

    • پشت بام
    • انباری یا سوله‌های موجود در باغ‌ها
    • گاراژها
    • حفره‌های دیوار
    • فضاهای پشت بام (اتاق زیر شیروانی، طبقه نزدیک به سقف و…)
    • توده‌های کود کمپوست
    • لانه سگ
    • محل ذخیره هیزم و الوارها
    • درختان و بوته‌ها
    • قسمت‌های کفپوش چوبی باغ‌ها

    اقدامات لازم هنگام بکارگیری سم کشنده زنبور

    زنبورها پس از جستجوی غذا و بازگشت به لانه خود، حالت تدافعی و تهاجمی پیدا می‌کنند و اگر احساس کنند که قصد سمپاشی کلنی را دارید و در حال از بین بردن کندو هستید، از خود دفاع کرده و به شما حمله می‌کنند. به همین دلیل بهتر است هنگام سم پاشی زنبورها از لباس‌های آستین بلند و شلوارهای ضخیم استفاده شود. از کفش‌هایی استفاده کنید که پوشش خوبی دارند. برای محافظت از سر و صورت خود از کلاه، شال و عینک استفاده کنید.

    بخوانید!
    شرکت سمپاشی چگونه سمپاشی کندو را انجام می دهد؟

    مضرات استفاده از سموم غیر بهداشتی توسط افراد غیرمتخصص برای سمپاشی زنبور

    اولین محل تماس آفت کش ها در انسان پوست می‌باشد. در صورتیکه این افراد هنگام استفاده از مواد شیمیایی به لباس محافظ مجهز نباشند، جذب آفت کش ها از طریق پوست می‌تواند خطرناک باشد.

    هنگامیکه سموم حشره کش با پوست انسان تماس پیدا کند، سم می‌تواند جذب بدن شود یا روی سطح پوست باقی بماند و باعث سوختگی چشم، مشکلات تنفسی، مسمومیت و گاها مرگ شود.

    بی‌احتیاطی و استفاده بیش از حد از سموم غیر بهداشتی باعث آسیب جدی به موجودات زنده، بروز بیماری ها و آسیب رساندن به محیط زیست می‌شود. درحقیقت استفاده از سموم ناخالص و غیر استاندارد، سرعت فعالیت های مختلف بدن را تغییر می‌دهد و از شواهد آسیب رساندن سموم به انسان می توان به افزایش یا کاهش ضربان قلب و تعریق و توقف کامل تنفس اشاره کرد.

    شرکت سمپاشی برای زنبور

    اقدامات لازم پس از اتمام سم پاشی زنبور

    • لطفاً توجه داشته باشید که فقط پس از تهویه می‌توانید به منطقه بازگردید.
    • از غذا و آب آلوده به مواد سمی خودداری کنید.
    • پس از اقدامات مقابله با زنبور و بازگشت به محل، تمام جریان هوا و درها و پنجره‌ها را باز بگذارید.

    نتیجه

    زنبورهای بدون عسل بر خلاف زنبورهای عسل فقط به دنبال شهد گل نمی‌باشند. آنها برای تغذیه لاروهای خود به دنبال گوشتی به شکل حشرات یا لاشه حیوانات می‌گردند. بنابراین در نزدیکی خانه‌ها نیز یافت می‌شوند. برای جلوگیری از ورود زنبورها به محل زندگی خود می‌توانید اقدام به سم پاشی زنبورها کنید. شما می‌توانید بهترین خدمات سمپاشی را از کیان پاک دریافت کنید و خیالتان از بابت ریشه کن شدن زنبورها راحت باشد. این شرکت با داشتن کادری مجرب، راههای موثر سمپاشی زنبور را به شما پیشنهاد می‌دهد.

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    09906281481