سوسک بزرگ از کجا میاد ؟

سمپاشی برای سوسک فاضلابی
  • فهرست مطالب

    شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که در محیط منزل خود شاهد وجود سوسک بوده باشد و این سوال را از خودتان بپرسید که سوسک بزرگ از کجا میاد ؟

    خب برای پاسخ به این سوال باید چندین عامل را بررسی نمود زیرا یک جواب مشخص برای این سوال وجود ندارد. امروزه به دلیل اینکه جمعیت روز به روز افزایش پیدا می‌کند، میزان دورریز غذا و سایر زباله‌‌ها به میزان حداکثری خود رسیده است؛ این گونه آفات برای طی کردن روند رشد و سپری کردن چرخه‌ طبیعت، در محل‌های تجمع زباله، فاضلاب‌ها و هرمکان دیگری که مواد غذایی مورد نیاز آن ها را تامین سازد، زندگی می‌کنند.

     


    شعبه شمال 
    ۲۲۹۵۰۸۷۷

     


    شعبه غرب
    ۴۴۵۵۷۰۹۲

     


    شعبه شرق
    ۳۳۸۰۷۸۹۳

     


    شعبه جنوب
    ۵۵۴۱۱۰۹۶

     


    پشتیبانی

    ۰۹۹۰۶۲۸۱۴۸۱

    دانلود اپلیکیشن کیان پاک

    مهمترین عامل ورود سوسک ها به محیط زندگی

    سوسک‌ها حشراتی هستند از خانواده‌ی سوسریان که به صورت گروهی زندگی می‌کنند. این حشرات چندش آور ظاهر بسیار نفرت انگیزی داشته و به دلیل نوع زیست و تغذیه‌ای که دارند اگر به دایره زندگی انسان وارد شوند، باعث عواقب ناخوشایندی می‌شوند. به همین دلیل باید  این سوال را بررسی کنیم  که سوسک بزرگ از کجا میاد و پاسخ آن را دریابیم تا از به خطر افتادن سلامت خود و اطرافیانمان جلوگیری نماییم.

    سوسک‌ها اکثرا در محیط‌های آلوده مانند فاضلاب‌های (شهری و روستایی ، صنعتی و غیره) زندگی می‌کنند و تعداد آنها بسیار زیاد است و با سرعت بیش از حدی تکثیر می‌شوند. این سوسک ‌ها قابلیت این را دارند که کیلومترها راه بپیمایند تا مکان مناسب تری برای زندگی و تخم‌ریزی پیدا کنند.

    پس مهمترین راه ورود این حشرات موذی، لوله‌کشی‌های فاضلابی می تواند باشد. زیرا به درون محیط هایی مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه و… راه داشته و مکان مناسب تری برای دستیابی به غذای بیشتر برای سوسک‌ها می‌باشند. پس یکی از جواب‌های مهم برای سوال سوسک بزرگ از کجا میاد؟ می‌توان به لوله‌کشی فاضلابی اشاره نمود.

    سوسک بزرگ از کجا میاد ؟

    هر قسمت از منزل و یا محیط فعالیت شما که به لوله‌کشی فاضلابی متصل است، به راحتی مستعد ورود سوسک فاضلابی است. قسمت‌هایی مانند شوفاژخانه، انباری یا زیر زمین‌های قدیمی که محیط مرطوب و تاریک تری دارند نیز در خطر هستند، زیرا سوسک‌ها محیط های نمور و تاریک را برای زیستن انتخاب می‌کنند. مستقر شدن سوسک ملکه در یکی از این مکان ها به معنای تولید و تکثیر چندین هزار سوسک است، این مورد نیز یکی از عوامل مهم و پاسخ‌ به سوال سوسک بزرگ از کجا میاد ؟ است.

    نقش درب ها و پنجره ها در پاسخ به سوال سوسک بزرگ از کجا میاد ؟

    درب و پنجره ها در این مورد نقش اساسی را دارند و می بایست برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار از کیپ بودن پنجره ها و درب ها اطمینان حاصل نمایید.

    برای بستن راه ورود سوسک‌ها از طریق درب‌ها، باید لابه‌لای آنها و  قسمت زیرین درب که اندکی از کف زمین فاصله دارد را با نوارهای مخصوص خوب بپوشانید تا از نفوذ عوامل خارجی مانند این حشرات جلوگیری کنید.

    شاید آشپزخانه شما و یا قسمت های دیگری از منزل و محیط کار شما دارای پنجره هایی باشد که حتما آن ها را برای تهویه‌ی هوای محیط باز خواهید کرد.

    برای جلوگیری از ورود هرگونه حشرات خطرناک، از جمله سوسک‌ها از این طریق، پشت آن را با توری‌ یا پرده کامل بپوشانید.

    همانطور که می‌دانید جدول‌کشی های داخل و برون شهری مملوء از زباله و آلودگی هستند و این به معنای محل تغذیه و رشد مناسب برای سوسک هاست. پس تعجبی ندارد اگر آن ها را در این مکانها مشاهده نمودید!

    به همین دلیل باید به این عامل نیز دقت کنید که اگر خانه و یا محل کار شما به جدول کشی نزدیک است از ورود سوسک به داخل محیط خود در امان نیستید.

    سوسک فاضلاب از کجا میاد

    بررسی سایر راه هایی که می تواند در کنترل ورود سوسک ها مفید باشد!

    سوسک ها حشراتی بیماری زا هستند و در ارتباط با محیط پیرامون ما به راحتی می‌توانند میکروب ها را به خانه ما آورده و آن را به بدن ما منتقل سازند.

    به همین علت باید تمام راه‌هایی که ممکن است از آن طریق به محیط سالم ما نفوذ کنند و سلامتی ما را به خطر بیندازند را کنترل و بررسی کنیم.

    این سوال‌ها را بارها و بارها از خود بپرسید ” سوسک بزرگ از کجا میاد ؟

    سوسک بزرگ از چه چیزی در محیط ما ممکن است بعنوان تغذیه استفاده کند؟

    این حشرات در کدام قسمت منزل ما می‌توانند لانه سازی کنند؟

    آیا بجز لوله‌کشی‌ها و درب و پنجره‌ها راهی وجود دارد که سوسک‌ها بتوانند از آن طریق نفوذ کنند یا خیر؟

    پاسخ به این سوالات بنا به شرایط و محیطی که دارید، می‌تواند سایر عواملی که باعث ورود سوسک‌ها می شود را پیدا نمایید.

    سوسک ها به همراه وسایلی که از بیرون به داخل (محیط خانه، مکان فعالیت و محیط کار) خود می‌آورید، به درون محیط شما راه پیدا می کنند.

    ممکن است از یک فروشگاه یک محصولی را تهیه نمایید که کارتن و یا بسته بندی ان در قسمت انبار آن فروشگاه به سوسک و یا لارو آن آلوده باشد.

    ممکن است هنگامی که به محیط و یا مکانهای درگیر به سوسک به طور ناخواسته برای پیک‌نیک و گذراندن اوقات فراغت سفر می‌کنید به درون وسایلی مانند سبد و زیرانداز و غیره نفوذ کنند و همراه شما به خانه بیایند.

    سوسک فاضلاب از کجا میاد

    در پاسخ به این سوال که سوسک بزرگ از کجا میاد ؟ شمردن و بررسی تمامی راه های احتمالی ورود سوسک های نفرات انگیز، بسیار سخت است.

    زیرا از طریق روشهای مختلفی می‌توانند مهمان ناخوانده شما شوند. نمونه‌هایی که در بالا اشاره کردیم تنها مثال هایی بود که احتمال آنها برای نفوذ سوسک به محیط امن شما وجود دارد. سوسک ها قابلیت پرواز دارند و به راحتی می‌توانند در مکانهایی حرکت کنند که شما متوجه حضور آنها نشوید و اکثرا در شب‌ها رفت و آمد می‌کنند.

    چگونه از شر سوسک ها خلاص شویم؟

    اگر یک سوسک اتفاقی به خانه شما آمده و آن را مشاهده کردید و درصدد نابودی آن با روشهای فیزیکی و یا حشره کش ها می‌توانید برآیید اما اگر در محیط منزل و یا فعایت خود بیشتر از یک سوسک مشاهده کردید و به طور مکرر از حضور سوسک ها در طول شبانه‌روز به ستوه آمدید، تنها راه رهایی از شر آنها سمپاشی است.

    برای این منظور از یک شرکت‌ خدمات سمپاشی کمک بگیرید که می‌توانند به راحتی به این سوال که سوسک بزرگ از کجا میاد پاسخ داده و لانه و راه نفوذ آنها را سریعا پیدا کنند.

    شرکت کیان پاک با توجه به سابقه درخشان و نیرو‌های حرفه‌ای که در دسترس دارد این کار را برای شما انجام داده و شما را از این نگرانی نجات دهند.

    نتیجه گیری

    بخوانید!
    برای سمپاشی سوسک از چه سمی استفاده کنیم؟| کیان پاک ✔️

    در این مطلب به بررسی مهم‌ترین عوامل ورود سوسک‌ها به محیط شما پرداختیم. اما هر شخص بنابر شرایط محیطی و سایر فاکتورها مانند: امکان وجود منابع غذایی برای حشرات، شرایط آب و هوایی، مکان زیست این حشرات و غیره می‌تواند راه ورود احتمالی سوسک‌ها به درون منزل خود را تشخیص داده و آن مورد را مسدود سازد. اما در صورت حضور تعداد زیادی از این حشرات در محیط این احتمال وجود دارد کهلانه سازی توسط آنها انجام شده باشد و تنها راه ریشه‌کن‌ کردن آنها، سم پاشی سوسک می‌باشد و از این طریق منزل خود را از انواع سوسک ریز و درشت پاکسازی نمایید.

    آیا سوسک بزرگ با سمپاشی ریشه کن می شود؟

    بله با توجه به اینکه سوسک فاضلابی اکثرا در سیستم فاضلاب زندگی می کنند با پاشش سم در مجاری فاضلاب به طور همزمان برای تمام ساکنین، کاملا از بین می روند

    سوسک بزرگ از کجا میاد ؟

    در بیشتر مواقع سوسک فاضلابی از طریق سیستم فاضلاب وارد منازل ما می شوند

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای
    09906281481