عکس حشره کک چه شکلی است؟

شکل کک
  • عکس حشره کک و داشتن اطلاعات کافی درباره این حشره به ما در تشخیص زودهنگام هجوم آن کمک می کند. کک یکی از حشرات مزاحم در محیط زندگی ما است. این حشره کوچک در خانه‌ها، ادارات، فروشگاه‌ها و سایر محیط‌های زندگی می تواند یافت شود و به سلامت انسان‌ها و دیگر موجودات ضربه می‌زند. کک شامل ۲۵۰۰ گونه هستند که از این تعداد فقط ۱۲ گونه به انسان حمله می کند. مهمترین گونه های آنها کک جوندگان، کک سگ و کک گربه است.

    در این مقاله، به شناسایی حشره کک و مشخصه های آن پرداخته خواهد شد. با خواندن این مقاله، شما می توانید با خصوصیات حشره کک آشنا شده و راه‌ حل‌هایی برای کنترل و پیشگیری از آن را در محیط‌های زندگی خود انتخاب کنید.

    phone kin

    شعبه شمال 

    ۲۲۹۵۰۸۷۷

     

    phone kin

    شعبه غرب

    ۴۴۵۵۷۰۹۲

     

    phone kin

    شعبه شرق

    ۳۳۸۰۷۸۹۳

     

    phone kin

    شعبه جنوب

    ۵۵۴۱۱۰۹۶


    phone kin

    پشتیبانی

    ۰۹۹۰۶۲۸۱۴۸۱

    دانلود اپلیکیشن کیان پاک

    direct android min bazaar icon min 1 e1680050753913

    کک چیست؟

     

    کک یک حشره بسیار کوچک و بدون بال است که از پوسته سختی تشکیل شده است. معمولا کک ها با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند. آنها قهوه ای، قهوه ای مایل به قرمز یا سیاه رنگ، بدون بال و دارای بدنی صاف هستند. با توجه به عکس حشره کک ، آنها دارای ۶ پا هستند که برای پریدن مناسب است. آنها بسیار سریع هستند و توانایی پرش تا ارتفاع ۳۰ سانتی متری را دارند.

    کک‌ها از خون پستانداران و پرندگان تغذیه می‌کنند و برای این منظور دارای دهان با قابلیت نفوذ عمیق در پوست میزبان هستند. نوعی ترشحات را برای جلوگیری از انعقاد خون به صورت همزمان با جذب خون تولید می‌کنند. کک‌ها بدون بال هستند و با پرش می‌توانند از یک میزبان به میزبان دیگر حرکت کنند. با این حال، محدودیتی در پرش آنها وجود دارد و نمی‌توانند بیشتر از ۳۰ سانتیمتر پرش بزنند. تعداد گونه‌های کک بسیار زیاد است و در سراسر جهان یافت می‌شوند.

    در مورد گونه های مختلف کک، همانطور که گفته شد، کک انسان، کک گربه، کک سگ و کک چسبنده به عنوان مهمترین گونه های کک شناخته می شوند. همچنین، برخی از کک‌ها از خون جوندگان و پرندگان تغذیه می کنند و در نبود میزبان معمول خود، به انسان ها نیز حمله می کنند. نکته قابل توجه این است که کک انسان به نام های دیگری نیز شناخته می شود؛ این نام ها شامل کک شنی، تونگا و چیگو هستند.

    بخوانید!
    سمپاشی کک راه حل فوری نجات از شر این حشره

    عکس حشره کک

    عکس حشره کک چه شکلی است؟

    کک ها به عنوان حشرات انگلی طبقه بندی می شوند و با توجه به عکس حشره کک ، بدن آنها به سه قسمت متمایز تقسیم می شود. سر، سینه و شکم.

    بر خلاف اکثر حشرات، کک ها بدون بال هستند و برای حرکت به پاهای عقب خود تکیه می کنند. آنها سه جفت پا دارند و از پاهای عقب خود برای پریدن روی میزبان استفاده می کنند. یک کک می تواند تا ۱۵۰ برابر طول بدن خود بپرد، که آن را به دومین پرنده بلند تبدیل می کند، که فقط با قورباغه رقیب می کند.

    روی سر کک ها شاخک هایی برای تشخیص ارتعاشات، دی اکسید کربن و گرما وجود دارد. این نشانه ها حضور میزبان در محیط نزدیک را نشان می دهد. کک ها همچنین از چشمان خود برای دریافت محرک های بصری یا نوری در محیط استفاده می کنند که این نیز نشان دهنده حضور میزبان است.

    اگرچه بدن کک صاف به نظر می رسد، اما با صفحات سختی به نام اسکلریت زره پوش شده است. این صفحات از کک ها در برابر خطراتی مانند لیسیدن، خراشیدن یا تکان دادن خز حیوانات هنگام تلاش برای کشتن آفت محافظت می کنند. به همین دلیل است که کک ها به سختی با انگشتان شما خرد می شوند.

    کک ها همچنین دارای قطعات دهانی بلند و نی مانند هستند که به آنها اجازه می دهد برای تغذیه در پوست میزبان نفوذ کنند.

    شکم، که قسمت عقبی کک است، ‘قلب’ حشره را تشکیل می دهد. این بخش شامل سیستم تنفسی حشره (شامل یک سری لوله های پر از هوا)، اندام های گوارشی آن و سیستم تنفسی کک است. کک‌های ماده تخم‌های خود را در داخل شکم رشد کرده و بالغ می‌کنند قبل از اینکه روی میزبان‌ها رسوب کنند.

    عکس کک

    علایم گزش کک

    بسیاری از اوقات، تنها چیزی که افراد در مواجهه با هجوم کک مجبور به انجام آن هستند، نیش حشرات عجیب است. این نیش ها می تواند از هر تعداد آفات از جمله کنه و پشه باشد، بنابراین یادگیری نحوه تشخیص زودهنگام نیش کک مفید است.

    بخوانید!
    سمپاشی کک سگ بصورت اصولی چگونه انجام می شود؟

    محل گزش : کک‌ها معمولاً انسان را روی ساق پا، مچ پا و پاها گاز می‌گیرند زیرا دسترسی به این قسمت‌ها راحت‌تر است. این انگل ها گهگاه قسمت بالایی بدن از جمله کشاله ران، سینه ها، کمر، زیر بغل، زانوها و آرنج ها را گاز می گیرند. در مقایسه، گزش ساس و پشه در سراسر بدن ظاهر می شود.

    ظاهر گزش : نیش کک اغلب به صورت ۲ یا ۳ گزشی است که یک دنباله را تشکیل می دهد. این لقمه‌ها کوچک هستند و در وسط آن یک سوراخ و یک هاله قرمز رنگ در اطراف لقمه دارند. گزش ساس و پشه معمولاً به صورت لکه های قرمز و متورم ظاهر می شود و ساس باعث تورم بزرگتر از پشه می شود.

    علائم نیش : اکثر مردم به نیش کک حساسیت ندارند. علائم شایع شامل درد شدید و شدید همراه با خارش شدید است. این علائم نسبتاً سریع از بین می روند. واکنش های آلرژیک به نیش کک شامل بثورات شدید اطراف گزش، سردرد، اسهال، تب و تنگی نفس است.

    سخن آخر

    دراین مقاله با توجه به عکس حشره کک با ساختار بدن آن آشنا شدیم و در ادامه به نوع رفتار، زندگی و علایم گزش کک پرداختیم. دانستن این نکات به تشخیص زودهنگام حضور کک کمک می کند. بنابراین زودتر برای جلوگیری از گسترش کک و مبارزه با آن تصمیم می گیریم.

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۹ رای
    09906281481