برای ریشه کن کردن سوسک فاضلابی از ساختمان چکار کنیم ؟

روش ریشه کن کردن سوسک فاضلاب
  • فهرست مطالب

    وجود سوسک فاضلاب در جوامع شهری و آپارتمان ها به موضوعی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. در آپارتمان ها طبقات اول و همکف بیشترین مشکل حضور سوسک فاضلابی را دارند. در صورتی که ساکنین آپارتمان با هم هماهنگ باشند و اقدامات لازم برای سمپاشی سوسک آمریکایی را به صورت دوره ای انجام دهند، تقریبا در هیچ فصلی مشکل وجود سوسک را نخواهند داشت. اما برای ریشه کنی سوسک فاضلابی راه های مختلفی وجود دارد. برای آموزش راههای مختلف ریشه کن کردن سوسک فاضلابی پیشنهاد می کنیم، این مقاله را مطالعه کنید.

     

    شعبه شمال 

    ۲۲۹۵۰۸۷۷

     

     

    شعبه غرب

     

    ۴۴۵۵۷۰۹۲

     

     

    شعبه شرق

     

    ۳۳۸۰۷۸۹۳

     

     

    شعبه جنوب

     

    ۵۵۴۱۱۰۹۶


     

    پشتیبانی

     

    ۰۹۹۰۶۲۸۱۴۸۱

     

    دانلود اپلیکیشن کیان پاک

    bazaar icon min 1

    direct android min

     

    آیا ریشه کن کردن سوسک فاضلابی امکان پذیر است؟

    زیستگاه ترجیحی سوسک های فاضلاب در بیرون از محیط منزل و در میان مواد مرطوب و پوسیده در کوچه ها و فاضلاب است.

    متأسفانه، باران شدید یا یک خط فاضلاب پشتیبان می‌تواند باعث شود این حشرات از لوله‌های فاضلاب، لوله‌های تخلیه و از طریق سینک یا فاضلاب کف بالا بروند.

    در داخل خانه، آنها به دنبال مناطق مرطوب، تاریک و مرطوب می گردند. کابینت آشپزخانه، کمدهای ابزار، زیرزمین و… می توانند بستر مناسبی برای زندگی آنها باشد.

    از آنجاییکه حمام شما مستقیماً به سیستم فاضلاب متصل است، اغلب صاحبان خانه ابتدا متوجه هجوم سوسک ها می شوند. اما مهم ترین نکته ای که باید درباره ریشه کن کردن سوسک فاضلابی انجام بدهید، سمپاشی آن است. البته قبل از سم پاشی باید چند تکنیک داخل خانه رعایت کنید.

    کنترل این سوسک ها با استفاده از چندین تکنیک بهتر انجام می شود.

    منابع بالقوه غذا، آب و سرپناه سوسک ها باید کاهش یابد و همچنین ترک ها و شکاف ها از بین بروند. بعد از آن می‌توانید از محصولات آفت کش مانند طعمه و یا حشره کش ها برای ریشه کن کردن سوسک فاضلابی استفاده کنید.

    عملکرد خوب محصولات اغلب به انتخاب و جای گذاری مناسب بستگی دارد. بهتر است کار را به یک متخصص سمپاشی سوسک فاضلاب بسپارید.

     

    ریشه کن کردن سوسک فاضلابی

    روش های ریشه کنی سوسک فاضلابی چگونه است؟

    مهمترین روش برای ریشه کردن سوسک فاضلابی ، سم پاشی و ریختن مواد شیمیایی داخل لوله های فاضلاب است. اما ریختن مواد شیمیایی در فاضلاب، برای شما یا فاضلاب شما ایمن نیست.

    حتی مواد شیمیایی که برای این منظور ساخته شده اند، مانند پاک کننده های تخلیه مایع، می توانند آسیب بسیار بیشتری از آنچه انتظار دارید ایجاد کنند. علاوه بر این راه های ایمن تری برای خلاص شدن از شر سوسک فاضلابی وجود دارد.

    بخوانید!
    سم حشره چوبخوار چگونه جلوی آسیب به وسایل چوبی را می گیرد ؟

    ریشه کنی سوسک فاضلابی

    چرا نباید هر موادی را برای ریشه کنی سوسک فاضلابی استفاده کنیم؟

    ریختن مواد شیمیایی در فاضلاب برای ریشه کنی سوسک فاضلابی می تواند مشکلاتی در سیستم فاضلاب و لوله کشی شما ایجاد کند. در اینجا دلیلی وجود دارد که شما نباید محلول های پیشنهادی را در زهکشی بریزید:

    • جوش شیرین و سرکه: این ترکیب ممکن است هوشمندانه به نظر برسد، اما در واقع می تواند باعث ایجاد گرفتگی و افزایش فشار در لوله های فاضلاب منزل شما شود. در بدترین حالت، ترکیب جوش شیرین و سرکه در زهکشی شما می تواند باعث نشتی و ترکیدگی لوله شود.
    • حشره کش یا آفت کش: در اکثر قانون گذاری ها برای حفظ محیط زیست، ریختن این مواد شیمیایی در زهکش غیرقانونی است. زیرا آب تخلیه راه خود را به سیستم آب آشامیدنی و همچنین به محیط زیست باز می کند.
    • مواد شیمیایی رسوب‌دهنده: مواد شیمیایی که برای از بین رفتن کلسیم یا سایر مواد معدنی ساخته می‌شوند، ممکن است لوله‌های شما را ضعیف کرده و مشکلاتی بدتر از هجوم سوسک ایجاد کنند.

    از بین بردن نقاط ورود سوسک فاضلاب

    از دیگر روش های ریشه کن کردن سوسک فاضلابی مسدود کردن نقاط ورود این حشرات موذی است.

    • هر گونه شکاف یا سوراخ در لوله های تخلیه خود را ببندید. از یک چراغ قوه برای بازرسی و مهر و موم کردن تمام نقاط ورود احتمالی با درزگیری استفاده کنید.
    • هر شکافی را در اطراف لوله های زیر سینک خود پیدا کنید و آنها را با فوم سیلیکون یا اورتان پر کنید. سوراخ های بزرگتر را قبل از آب بندی با پشم فولادی یا توری مسی پر کنید. اگر با هجوم جوندگان سروکار دارید همین امر صدق می کند.
    • اطمینان حاصل کنید که شیرهای آب شما نشتی ندارند. آب ایستاده بسیاری از آفات خانگی مانند سوسک، مگس و مورچه را جذب می کند. شکاف ها و سوراخ های اطراف لوله های تخلیه را با درزبندی، گچ یا سیمان پر کنید.

    سم برای ریشه کن کردن سوسک فاضلاب

    سم پاشی برای ریشه کن کردن سوسک فاضلابی

    سم پاشی سوسک فاضلاب معمولا در زمانی اتفاق می افتد که حجوم این حشرات به قدری باشد که صاحب خانه نتواند آن را کنترل کند.

    درصورتیکه با استفاده از محصولات دیگر مانند اسپری یا چسب های حشره کش نتوانستید اقدام به ریشه کنی سوسک فاضلابی کنید، حتما باید با شرکت خدمات سمپاشی تماس گرفته و از آنها تقاضای کمک کنید.

    بخوانید!
    مراحل سمپاشی سوسک چوب خوار توسط کیان پاک

    این شرکت ها معمولا با استفاده از محصولات خاص و کارشناسان مجرب راهنمایی زیادی به شما خواهند کرد. روش های سم پاشی سوسک آمریکایی یا فاضلابی کمی متفاوت است.

    احتمالا از شما می‌خواهند که خانه را به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت ترک کرده و وسایلی را که ممکن است با استفاده از این نوع سم ها آسیب ببینند از دسترس خارج کنید.

    کارکرد این نوع سم ها بدین گونه است که دارای پیرتروئیدهای مصنوعی به عنوان مواد فعال هستند. توضیح مختصر اینکه، اینها ترکیبات آلی هستند که در گل های داوودی یافت می شوند.

    پس از اسپری کردن محصول روی سوسک ، آنها احساس سرگیجه می کند و در نهایت می میرند.

    هنگامیکه سوسک یا سایر آفات با سم های خاص سمپاشی می شوند، آن را از طریق پوست جذب می کنند. به محض اینکه مواد شیمیایی به بدن آنها برخورد می کند، این حشرات قرمز رنگ یک اثر تخریبی را احساس می کنند و از انتقال سیگنال یا پیام توسط اعصاب جلوگیری می کند. این منجر به فلج و مرگ می شود.

    در خصوص خطرات سموم برای انسان شایان ذکر است که فرآیند متابولیسم و دفع در انسان سریع است. بنابراین، چنین مقدار کمی از مواد شیمیایی به هیچ وجه بر ما تأثیر نمی گذارد.

    اما ممکن است که بعضی از افراد خصوصا سالمندان، کودکان و افرادی که بیماری آسم یا سل و مشکلات تنفسی دارند به بوی این محصولات واکنش نشان دهند.

    سخن پایانی

    در این مقاله شما را با روش های ریشه کن کردن سوسک فاضلابی آشنا کردیم. در واقع سوسک ها به عنوان حشراتی در نظر گرفته می شوند که باعث بیماری های بیشماری در انسان می شوند. پاتوژن‌هایی که آنها در بدن خود حمل می‌کنند و از طریق بزاق و مواد زائد پخش می‌ کنند، انواع مختلف بیماری ها مانند مسمومیت غذایی، عفونت معده و غیره را به طور غیر مستقیم ایجاد می کنند و با حضور آنها در محیط زندگی، ایمن نگه داشتن مواد غذایی دشوار خواهد بود. روش هایی مانند سمپاشی و ریختن سموم شیمیایی داخل لوله فاضلاب روش های اساسی برای ریشه کنی سوسک فاضلابی محسوب می شوند.

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    09906281481