نحوه زندگی سوسک چگونه است؟

  • برای مبارزه با سوسک احتیاج به دانشی در خصوص نحوه زندگی سوسک داریم. از ۴۰۰ هزار گونه سوسک موجود در دنیا تنها چند گونه مانند سوسک آمریکایی ، سوسک آلمانی ، سوسک چوبخوار و حشره حبوبات و… در زندگی انسان ها نفوذ کرده اند و باعث اذیت و آزار می شوند.

    هر کدام از این گونه ها رفتارهای منحصر به فرد خود را دارند ولی آنچه تقریبا در همه آنها یکسان می باشد، علاقه آنها به زندگی در محیط های گرم و مرطوب می باشد. آنها در مکان هایی مانند پارکینگ، سردخانه، آشپزخانه، زیرزمین و منهول های فاضلاب زندگی و زاد و ولد می کنند.

     

    شعبه شمال 

     

    ۲۲۹۵۰۸۷۷

     

     

    شعبه غرب

     

    ۴۴۵۵۷۰۹۲

     

     

    شعبه شرق

     

    ۳۳۸۰۷۸۹۳

     

     

    شعبه جنوب

     

    ۵۵۴۱۱۰۹۶

     

     

    پشتیبانی

     

    ۰۹۹۰۶۲۸۱۴۸۱

     

    دانلود اپلیکیشن کیان پاک

    سوسک یا سوسری

    سوسک، اصطلاحی که عموم مردم این حشره را با این نام می‌شناسند. اما نام واقعی و علمی آن سوسری است. حشره‌ای چندش آور در بین موجودات و حشرات موذی گوناگون محسوب می شوند.

    سوسک و ساس از جمله رایج ترین حشراتی هستند که می توانند مزاحمت زیادی برای زندگی انسان ها به وجود آورند. به همین دلیل پرداخت هزینه سمپاشی برای سوسک از مواردی می باشد که می تواند بارها برای ساکنین یک خانه اتفاق بیفتد.

     

    هزینه سمپاشی برای سوسک

    نحوه زندگی سوسک

    اگر بخواهیم دسته بندی مشخصی در مورد انواع سوسک با توجه به گستردگی آن در کشورمان داشته باشیم رایج ترین سوسک‌ها، سوسک بزرگ آمریکایی و سوسک‌های ریزآلمانی هستند.

    سوسک ها برای بقای خود و فرزندانشان علاقه زیادی به محیط های تاریک و مرطوب دارند. آنها به صورت اجتماعی زندگی می کنند. سوسک ها کلونی ندارند و اجتماعی بودن آنها، حاصل تولید مثل بالای آن هاست.

    موفقیت آنها در تولید مثل به سه دلیل می باشد. جثه کوچک، که باعث می شود در هر مکانی پنهان شوند.

    جثه کوچک، که مصرف انرژی را در آنها به شدت پایین می آورد و داشتن رژیم غذایی گسترده که باعث می شود همه چیزخوار باشند و ادامه حیاتشان تضمین شود.

    ظاهر سوسک‌

    شکم این موجود بند بند و بیضی شکل است و بال هایی دارد که به طور متقاطع روی شکم قرار گرفته‌اند. رنگ آن قهوه‌ای یا سیاه، اندازه‌اش بین یک تا پنج سانتیمتر می‌باشد. از ابتدای تخم ریزی تا خارج شدن سوسک ۲۵ تا ۵۵ روز طول می‌کشد.

    بخوانید!
    برای ریشه کن کردن سوسک فاضلابی از ساختمان چکار کنیم ؟

    سوسک‌ها چه می خورند؟

    سوسک ها به مواد شیرین و نشاسته‌ای علاقمند هستند، اما از همه چیز تغذیه می‌کنند. آنها همه چیزخوار هستند و گرسنه نمی‌مانند، به همین دلیل به موجودی تبدیل شده‌اند که همه جا یافت می‌شوند و در عین حال حامل و انتقال دهنده تعداد زیادی باکتری‌ و ویروس‌ هستند.

    تاثیر سوسک ها بر سلامت انسان

    سوسک‌ها از آفات مهمی هستند که از غذاهای فاسد شده تغذیه کرده و قسمتی از غذای هضم نشده خود را برمی‌گردانند. به دفع مدفوع روی غذا عادت دارند و از دهان و غدد خود ماده‌ای ترشح می‌کنند که در مسیرحرکت خود و منابع غذاییشان بوی ماندگار و نامطبوعی ایجاد می‌کنند.

    سوسک ها با آلوده کردن مواد غذایی از طریق عوامل بیماری زای موجود در فاضلاب‌ها، زباله ها و… عامل انتقال بسیاری از بیماری های انگلی، باکتریایی و ویروسی و نیز واکنش های آلرژیک مانند خارش، ناراحتی پوستی، تورم پلک و ناراحتی های تنفسی را ایجاد می‌کنند.

    سوسک‌ها در کجا زندگی می‌کنند؟

    به طور کلی سوسک ها می توانند همه جا زندگی کنند ولی مکان های تاریک و مرطوب را بیشتر دوست دارند. سوسک های بزرگ معمولا در فاضلاب‌ها زندگی می‌کنند.

    اما سوسک‌های ریز کابینتی مبدا فاضلابی ندارند و عموما در کابینت‌ها و کارتن‌ها و جعبه‌ها و همچنین پشت آبگرمکن که یک جای گرم و مرطوب است زندگی و تخم ریزی می‌کنند.

     

     

    نحوه زندگی سوسک

     

    چگونه سوسک‌ها را از بین ببریم؟

    سمپاشی یکی از راه های موثر برای از بین بردن سوسک ها می باشد. امروزه متخصصان زیادی برای از بین بردن سوسک ها ، سموم متنوعی ساخته‌اند که می‌تواند به دفع سوسک ها کمک کند.

    باید توجه داشته باشید که استفاده از سم بدون رعایت نکات ایمنی ممکن است عوارض زیادی همچون تغییر شدید در تپش قلب، افزایش تعریق، سردرد و سرگیجه، حالت تهوع، خارش بدن و ایجاد تاول های پوستی داشته باشد.

    پس حتما توصیه می شود که اگر زمانی با این موجودات موذی رو به رو شدید، حتما با متخصصین شرکت سمپاشی کیان پاک در مورد هزینه سمپاشی سوسک و نحوه انجام آن مشورت کنید.

    هرگز بدون آگاهی و دانش دست به خرید انواع سم و انجام عمل سمپاشی نزنید. زیرا این عمل می تواند عواقب ناگواری را به همراه داشته باشد. به جای آن نسبت به پرداخت هزینه سمپاشی سوسک تعلل نکنید. این کار می تواند شما را تا مدت ها از هر نوع سم و حشره کش که برای سلامتی مضر هستند، بی نیاز کند.

    بخوانید!
    سمپاشی سوسک آمریکایی | ریشه کنی 100درصدی سوسک ها با روشی نوین

    هزینه سمپاشی سوسک

    هزینه سمپاشی سوسک به عوامل متعددی بستگی دارد. اولین مورد متراژ است. متراژ با میزان مصرف سم ارتباط  مستقیمی دارد. هر قدر متراژ بیشتر باشد در نتیجه میزان مصرف سم بیشتر خواهد شد.

    دومین مورد، زمان درگیری محیط به سوسک است. زیرا هر چه زمان بیشتری محیط شما به این آفت دچار شده باشد، تعداد آنها بسیار زیاد شده و دارای لانه های بیشتری در لایه کابینت‌ها، زیر سینک، شکاف دیوارها و داخل وسایل آشپزخانه برای خودشان خواهند ساخت.

    سوسک‌های آلمانی توانایی تخم ریزی ۱۴۴ تخم به مدت ۱۰۰ روز را دارند. در نتیجه هر سوسک ماده‌ در مدت ۶ ماه و در شرایط مناسب می‌تواند جمعیت میلیونی به جمعیت سوسک‌ها اضافه کند.

    سومین مورد قیمت سم به کاربرده شده برای از بین بردن سوسک کابینتی یا انواع دیگر سوسک می‌باشد. در صورتی که شرکت سمپاشی از سموم آماده و موجود در بازار استفاده کند، قیمت انواع برند به کار برده شده بر قیمت سمپاشی سوسک تأثیر مستقیمی دارد. در بازار انواع و اقسام زیادی از برندهای سم برای سوسک وجود دارد.

    اما قیمت سمپاشی برای سوسک آنقدر بالا نیست که آزار و اذیت حضور آنها را در زندگی خود تحمل کنیم.

     

    شکل سوسک فاضلابی

    آیا امکان برگشت سوسک‌ها وجود دارد ؟

    با بررسی نحوه زندگی سوسک متوجه شدیم که ورود سوسک به محیط، شامل عوامل خارجی می باشد. از این رو اگر در خصوص هر کدام از نژاد سوسک بتوانیم راه های ورودی را کنترل کنیم، قطعا بعد از ریشه کنی سوسک دیگر شاهد حضور دوباره آنها نخواهیم بود.

    استفاده صحیح و به موقع از سموم راه حلی تضمینی برای ناودی انواع حشرات موذی می باشد. اما برای جلوگیری از حضور دوباره سوسک های فاضلابی ، بایستی سمپاشی ساختمان به صورت دوره ای انجام شود تا مجالی برای حضور دوباره آنها نباشد.

    امتیاز شما به این مقاله ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    09906281481